woensdag 7 oktober 2015

The book colour tag - oranje

Het is alweer even geleden dat ik een book colour tag heb gedaan, dus het is de hoogste tijd! Vandaag zijn mijn oranje boeken aan de beurt, want dat is een best herfstige kleur, toch?


Ik heb dertien oranje boeken, dat is meer dan ik dacht! Ik heb ze verdeeld in twee stapels: een met Nederlandse en een met Engelse boeken.
 
 
Bovenop de Nederlandse stapel ligt het Reisleesboek: Engeland van Heinz Ohff. Een grappig geschreven boek over de gebruiken van de Britten. Daaronder liggen drie boeken van Jill Mansell: Millies flirt, En de minnaar is... en Huisje, boompje, feestje. Stuk voor stuk heerlijke chicklits! Dan liggen er nog twee boeken van een van mijn andere favoriete chicklitauteurs, Sophie Kinsella. De tennisparty heeft ze onder haar eigen naam Madeleine Wickham geschreven en is wat serieuzer. Ken je me nog? is helemaal in de stijl die ik van haar gewend ben, erg leuk! Onderop ligt Eten, bidden, beminnen van Elizabeth Gilbert. Dit boek vind ik echt veel (veel) beter dan de verfilming.
 

Door met de Engelse stapel! Bovenop ligt Lola and the boy next door van Stephanie Perkins. Dit boek las ik vorige maand tijdens de Read-Your-BookShelf-A-Thon en ik vond hem superleuk! Daaronder ligt Harry Potter and the half-blood prince. Deze Engelse versie heb ik nog niet gelezen. Every day van David Levithan kocht ik op vakantie in Brighton en heb ik ook nog niet gelezen. James Jolls Europe since 1870 was niks voor mij. Pride and prejudice van Jane Austen daarentegen wel! Helemaal onderop ligt Weird things customers say in bookshops van BookTuber Jen Campbell. Dit is een heel grappig boekje!
 
Hoeveel oranje boeken heb jij?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten