zaterdag 17 oktober 2015

Lola and the boy next door - Stephanie Perkins

Titel: Lola and the boy next door
Auteur: Stephanie Perkins
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Gelezen uitgave van: Usborne Publishing Ltd.
Aantal pagina's: 373

Budding designer Lola Nolan doesn't believe in fashion... she believes in costume. The more expressive the outfit - the more sparkly, more wild - the better. And life is pretty close to perfect for Lola, especially with her hot rocker boyfriend.

That is, until the Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighbourhood and unearth a past of hurt that Lola thought was long buried. So when talented inventor Cricket steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally face up to a lifetime of feelings for the boy next door.

Wat een leuk concept zijn de boeken van Stephanie Perkins; het is geen serie, maar Anna en Étienne uit Anna and the French kiss spelen ook een rol in dit boek! Ik vind het erg leuk om ze weer terug te zien. Daarnaast vind ik het verfrissend om eens te lezen over een personage met twee vaders. Dat ben ik nog niet eerder tegengekomen. Goed gedaan, Perkins!

Ook Lola and the boy next door is weer een lekker romantisch boek met een perfect einde. Cricket is echt mijn favoriete personage, hij is zeker weten een leuke boy next door. Ik had niet zoveel met Lola, waardoor ik iets minder plezier had in het lezen van dit boek. Maar Cricket heeft dat redelijk goedgemaakt.

Het is een fijn, gemakkelijk te lezen boek boordevol romantiek. Eens kijken wat het laatste deel - Isla and the happily ever after - brengt!

Rating: 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten