woensdag 14 oktober 2015

Opposites book tag

Vandaag vul ik de Opposites book tag in. Deze zag ik op het YouTubekanaal van Little Book Owl en hij leek me erg leuk! Voor deze tag kies je steeds twee tegenovergestelden.

1. Het eerste boek in je collectie/Het laatste boek dat je hebt gekocht.
Mijn eerste boek moet wel Jip en Janneke 1 zijn. Ik heb de boekjes van Annie M.G. Schmidt echt verslonden toen ik klein was. Het laatste boek dat ik heb gekocht is Omhulde stad van Ransom Riggs. Dit is het vervolg op De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine en ik kan niet wachten om het te lezen.

2. Een goedkoop boek/Een duur boek.
10 haltes van Jenny Valentine kreeg ik gratis toen ik een ander boek bestelde, welke weet ik zo niet meer. Het is een leuk boekje in ieder geval. Het duurste leesboek dat ik heb is Londen van Edward Rutherfurd. Deze was ergens tussen de € 25,- en € 30,-, maar dat was hij zeker waard.

3. Een boek met een mannelijke hoofdpersoon/Een boek met een vrouwelijke hoofdpersoon.
In The shock of the fall van Nathan Filer is Matthew de hoofdpersoon, Penny is de hoofdpersoon in Girl online van Zoe Sugg. Beide boeken las ik dit jaar en vooral The shock of the fall vond ik erg mooi.

4. Een boek dat je snel uithad/Een boek waar je lang over hebt gedaan.
Gayle Formans boek Als ik blijf heb ik echt supersnel uitgelezen toen ik in Antwerpen was. Over Wij zijn ons brein van Dick Swaab heb ik daarentegen ontzettend lang gedaan - en dan bedoel ik ook echt ontzettend lang.

5. Een mooie cover/Een lelijke cover.
De cover van We are all completely beside ourselves van Karen Joy Fowler vind ik echt héél mooi, ik kan ernaar blijven kijken. Maar de cover van Vintage vind ik spuuglelijk en ik snap hem ook niet zo goed eigenlijk...

6. Een nationaal boek/Een internationaal boek.
Poeh, daarvoor kan ik natuurlijk alles kiezen! Voor het Nederlandse boek ga ik voor Koorts van Saskia Noort. Dit boek kocht ik ooit omdat ik het wilde namaken als surprise voor iemand voor Sinterklaas. Het is megaspannend en echt een aanrader. Als internationaal boek heb ik gekozen voor Pride and prejudice van Jane Austen. Dit boek las ik twee maanden geleden en vond ik erg mooi.

7. Een dun boek/Een dik boek.
Waanzin in de wereldliteratuur van Pieter Steinz is het dunste boekje dat ik heb; het heeft nog geen zeventig pagina's. Het dikste boek in mijn boekenkast is Het puttertje van Donna Tartt. Een mooi boek, maar wat mij betreft had het niet het dikste boek hoeven zijn dat ik in mijn bezit heb. Het had best wat korter gekund.

8. Een fictieboek/Een non-fictieboek.
Wat spook jij uit? van Sophie Kinsella heb ik gekozen als fictieboek. Zij is een van mijn favoriete chicklitauteurs en dit boek is even anders dan haar andere boeken. Erg leuk! De man die naar Auschwitz wilde van Denis Avey en Rob Broomby was echt een indrukwekkend non-fictieboek. Het eerste gedeelte is wat taai, maar het verhaal is zeker om nooit te vergeten.

9. Een romantisch boek/Een actieboek.
Anna and the French kiss van Stephanie Perkins is een superromantisch boek en ik heb het met heel veel plezier gelezen. Hier word je blij van! Verlos ons van het kwaad van David Baldacci is héél wat anders, maar ook daar werd ik erg blij van. Het is een typisch Baldacci-boek met veel spanning.

10. Een boek waar je blij van werd/Een boek waar je verdrietig van werd.
Van Eleanor & Park van Rainbow Rowell werd ik erg blij. Ik vond het een lief boek en ik ben echt van de hoofdpersonen gaan houden. Het heeft er ook voor gezorgd dat ik nu alle boeken van Rowell wil lezen! En tja, wie werd niet verdrietig van The fault in our stars van John Green?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten