zaterdag 10 oktober 2015

Fangirl - Rainbow Rowell

Titel: Fangirl
Auteur: Rainbow Rowell
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2013
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Van Goor
Aantal pagina's: 453



Cath is fan van Simon Snow. De hele wereld is Simon Snow-fan, maar voor Cath is het haar leven. Cath en haar tweelingzus Wren hebben alle Simon Snow-boeken verslonden. Lezen, herlezen, rondhangen op forums, fanfictie schrijven, zich verkleden als een van de personages uit de film - true fandom. Simon Snow was zelfs hun enige houvast toen hun moeder het gezin verliet.

Nu ze gaan studeren is niet alleen het fangirlen er voor Wren wel een beetje af, maar ze wil ook geen roommates zijn. Cath is nu alleen en uit haar comfortzone. De vraag is: kan Cath wel zonder de steun van haar zus? En wil ze wel verder als dat betekent dat ze Simon Snow moet loslaten?

Over dit boek had ik niets dan goeds gehoord en door Eleanor & Park waren mijn verwachtingen nog hoger gespannen. Grote kans dus dat het dan op z'n minst een klein beetje zou tegenvallen, maar niets is minder waar!

Cath is een personage waarmee ik me kan identificeren en Levi is een van de leukste mannelijke personages waarover ik de laatste tijd heb gelezen. Het boek leest erg gemakkelijk en ondanks dat het wat dikker is, had ik het supersnel uit.

Als ik niet zou weten dat Eleanor & Park en Fangirl van dezelfde auteur zijn, dan had ik dat aan de schrijfstijl ook niet gemerkt - wat overigens niet negatief is! Dat kan er trouwens ook aan liggen dat ik het eerste boek in de originele vorm heb gelezen en Fangirl in de Nederlandse vertaling.

Ik vind beide boeken die ik tot nu toe van Rainbow Rowell heb gelezen echt supergoed en ik kan niet wachten om meer van haar te lezen! Fangirl is zeker een aanrader.

Rating: 5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten