woensdag 28 oktober 2015

On my shelf #1

De On my shelf tag (is het wel een tag?) zag ik op het YouTube-kanaal van Sanne van Books and quills en ik vond hem zo leuk dat ik besloot ook een On my shelf post te maken!

Het is de bedoeling dat je twee getallen neemt: het eerste getal staat voor de boekenplank en het tweede getal voor het boek op die plank. Als je dus 1 - 1 hebt, dan pak je het eerste boek van je eerste boekenplank. Over dit boek vertel je iets. Het idee erachter is dat je op deze manier ook eens praat over boeken die je normaal gesproken niet zo gauw pakt. Zo simpel is het!

Voor het gemak heeft Sanne in haar video wat getallen gegeven.

8 - 10
Het tiende boek op mijn achtste boekenplank is De zomer hou je ook niet tegen van Dimitri Verhulst. Dit was het Boekenweekgeschenk van 2015 en ik heb er drie exemplaren van. Tja... Het verhaal staat me niet meer heel duidelijk voor de geest. Ik heb het in ieder geval drie sterren gegeven, maar achteraf gezien hadden het er denk ik wat minder moeten zijn.

2 - 5
Boek nummer vijf op mijn tweede boekenplank is Breek me van Tahereh Mafi. Dit is het tweede deel van de Touching Juliet trilogie die ik in zijn geheel heb gekocht. Ik heb het nog niet gelezen, maar ik ben er wel heel benieuwd naar! En is de cover niet om van te kwijlen?

1 - 9
Mijn eerste boekenplank wordt voor het grootste gedeelte gevuld met mijn Harry Potter boeken en dat betekent dat het negende boek op deze plank Harry Potter and the chamber of secrets is. Dit is het tweede deel van de serie van J.K. Rowling. Ik heb de Engelse versie nog niet gelezen; momenteel ben ik bezig met het herlezen van de Nederlandse vertalingen.

7 - 12
Het twaalfde boek op mijn zevende boekenplank is Klaas van Nico Dijkshoorn. Dit is een supergrappig boekje over het ongewone leven van Klaas. Echt een aanrader!

7 - 1
Tja, we zijn allemaal jong geweest ;) Het eerste boek op mijn zevende plank is het officiële boek van Busted. Ik was enorm fan en heb dit boek over onder andere het tot stand komen van de band gekocht toen ze nèt uit elkaar waren. Dit is dus best een oud boek, want dat was in 2005!

Heb jij bovenstaande boeken al gelezen?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten