zaterdag 3 oktober 2015

Books read by me - september! (deel 2)

 
In september las ik in totaal achttien boeken, mijn nieuwe record!
 

Gisteren zag je al het eerste deel van mijn wrap-up, vandaag volgt deel 2 met vooral boeken die ik las tijdens de Read-Your-BookShelf-A-Thon.

Alias Grace
Schrijver: Margaret Atwood
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Nederlands
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 1996
Gelezen uitgave van: Pockethuis
Aantal pagina's: 416
Flaptekst: De mooie, jonge Grace Marks verdwijnt op haar zestiende achter de tralies vanwege de koelbloedige moord op haar werkgever. Een moord waarvan zij zich niets meer kan herinneren. De geheugenexpert Jordan probeert erachter te komen of zij onschuldig of werkelijk een gevaarlijke moordenares is.
Margaret Atwood plaatst een van de raadselachtigste en beruchtste figuren uit de Canadese geschiedenis in het brandpunt van deze indrukwekkende roman.
Rating: 4/5
Toelichting: Het boek is superspannend en de schrijfstijl zorgde bij mij af en toe echt voor kippenvel. Ik moest het boek af en toe zelfs even wegleggen, omdat mijn gedachten alle kanten uit gingen en het echt te spannend was! Mijn volledige review lees je hier.
 
De elite (De selectie #2)
Schrijver: Kiera Cass
Oorspronkelijke titel: The elite
Gelezen versie: Nederlands
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2013
Gelezen uitgave van: Van Goor
Aantal pagina's: 268
Flaptekst: De selectie begon met 35 meisjes, nu is de groep geslonken tot de elite van zes. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze worstelt om erachter te komen naar wie haar hart echt uitgaat.
Elk moment dat ze met Maxon is, is als een sprookje, vol ademloze, flonkerende romantiek. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen de wacht ziet houden rond het paleis, wordt ze overspoeld door herinneringen aan een leven dat ze van plan waren samen op te bouwen. America heeft meer tijd nodig. Terwijl zij verscheurd wordt tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.
Rating: 3/5
Toelichting: Ook dit tweede deel is gemakkelijk te lezen; ik heb het in een keer uitgelezen. Wel heb ik me veel meer geërgerd aan America, wat het leesplezier in de weg stond. Ik heb nog steeds een zwak voor Maxon, dus dat maakte het gedeeltelijk weer goed :) Mijn review lees je hier!
 
Anna and the French kiss
Schrijver: Stephanie Perkins
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2010
Gelezen uitgave van: Usborne Publishing Ltd.
Aantal pagina's: 401
Flaptekst: Anna had everything figured out - she was about to start senior year with her best friend, she had a great weekend job, and her huge work crush looked as if it might finally be going somewhere... Until her dad decides to send her 4383 miles away to Paris. On her own.
But despite not speaking a word of French, Anna finds herself making new friends, including Étienne St. Clair, the smart, beautiful boy from the floor above. But he's taken - and Anna might be too. Will a year of romantic near-misses end with the French kiss she's been waiting for?
Rating: 4,5/5
Toelichting: Wat een heerlijk romantisch verhaal! Ik betrapte mezelf regelmatig op een enorme glimlach op mijn gezicht tijdens het lezen. Ik werd het verhaal in gezogen en had het gevoel alsof ik het zelf beleefde. Klik hier voor mijn review!
 
Lola and the boy next door
Schrijver: Stephanie Perkins
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2011
Gelezen uitgave van: Usborne Publishing Ltd.
Aantal pagina's: 373
Flaptekst: Budding designer Lola Nolan doesn't believe in fashion... she believes in costume. The more expressive the outfit - the more sparkly, more wild - the better. And life is pretty close to perfect for Lola, especially with her hot rocker boyfriend.
That is, until the Bell twins, Calliope and Cricket, return to the neighbourhood and unearth a past of hurt that Lola thought was long buried. So when talented inventor Cricket steps out from his twin sister's shadow and back into Lola's life, she must finally face up to a lifetime of feelings for the boy next door.
Rating: 4/5
Toelichting: Ook dit boek is weer lekker romantisch met een perfect einde. Het is erg leuk om personages uit Anna and the French kiss terug te zien! Daarnaast vind ik het verfrissend om eens te lezen over een personage met twee vaders. Mijn review lees je hier.
 
Isla and the happily ever after
Schrijver: Stephanie Perkins
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2014
Gelezen uitgave van: Usborne Publishing Ltd.
Aantal pagina's: 375
Flaptekst: Hopeless romantic Isla has had a crush on brooding artist Josh since their first year at the School of America in Paris. And, after a chance encounter in Manhattan over the summer break, romance might be closer than Isla imagined. But as they begin their senior year back in France, Isla and Josh are forced to face uncertainty about their futures, and the very real possibility of being apart.
Rating: 5/5
Toelichting: Wauw, wat een geweldige afsluiter! Ik kan me heel erg identificeren met Isla, waardoor ik extra heb genoten van dit boek. Dit laatste deel is echt mijn favoriet. Mijn volledige review zie je hier!
 
Het dubbelleven van Cassiel Roadnight
Schrijver: Jenny Valentine
Oorspronkelijke titel: The double life of Cassiel Roadnight
Gelezen versie: Nederlands
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2010
Gelezen uitgave van: Moon
Aantal pagina's: 239
Flaptekst: Het was niet mijn keus hem te zijn. Ik heb Cassiel Roadnight niet aangewezen in een rij willekeurige jongens die toevallig op mij leken. Het gebeurde gewoon. Ik wilde dat het waar zou zijn. Meer heb ik echt niet fout gedaan... in het begin.
Chap is 16, woont in een opvanghuis en heeft met iedereen problemen. Hij vindt zijn leven waardeloos en aan de toekomst wil hij al helemaal niet denken. Maar als bureau jeugdzorg op de stoep staat en in Chap de al twee jaar vermiste Cassiel Roadnight herkent, neemt zijn leven een wel heel rare wending. Chap, die denkt dat hij toch niets te verliezen heeft, besluit de identiteit van de vermiste jongen aan te nemen. De familie van Cassiel onthaalt Chap als de verloren zoon, en hij is blij eindelijk een thuis en familie te hebben. Waar hij alleen niet op heeft gerekend zijn de spoken uit zijn eigen én Cassiels verleden.
Rating: 5/5
Toelichting: Jeetje, wat heeft dit boek mij verrast! Het heeft me echt omver geblazen. Ik had een vreemd en apart boek verwacht, maar het is veel spannender dan ik dacht door de flaptekst en dat maakt het alleen maar beter. Klik hier voor mijn review.
 
Vintage
Schrijver: Olivia Darling
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Nederlands
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2008
Gelezen uitgave van: The House of Books
Aantal pagina's: 398
Flaptekst: MACHT     Na de dood van haar vader moet Madeleine Arsenault laten zien wat ze waard is om het bijna failliete champagnehuis Arsenault in het noordoosten van Frankrijk te redden van een dreigende overname. Voor haar gezworen jeugdvijand Axel zijn alle middelen geoorloofd om Madeleines opdracht te laten mislukken.
WRAAK     Supermodel Christina Morgan heeft er alles voor over om haar ex-echtgenoot dwars te zitten. Vol enthousiasme stort zij zich op de renovatie van zijn Californische wijngaard, waar zij na de scheiding eigenares van is geworden. Villa Bacchante moet en zal de beste van de wereld worden.
LUST     Kamermeisje Kelly Elson drinkt liever bacardi dan bourgogne. Tot ze van haar onbekende vader de wijngaard Froggy Bottom in Sussex erft, die ze niet mag verkopen. Plotseling krijgt ze een brandende dorst naar succes. Want Kelly heeft geen keus en het leven van een kamermeisje is ook niet alles.
De drie jonge vrouwen nemen het tegen elkaar op in een superspannende wedstrijd om de beste champagne ter wereld te maken. Zullen Madeleine, Christina en Kelly zich staande kunnen houden in deze verraderlijke mannenwereld vol glamour, sabotage en prikkelende verleiding?
Rating: 2/5
Toelichting: Dit boek heb ik meer uitgelezen om hem te kunnen afstrepen dan dat ik er plezier in had. Ik vind het verhaal te gemaakt en veel dingen gebeuren te plotseling. De droge feiten over het maken van wijn vind ik niet passend in een roman. Mijn review lees je hier.
 
Geek girl (Geek girl #1)
Schrijver: Holly Smale
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Nederlands
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2013
Gelezen uitgave van: Uitgeverij J.H. Gottmer
Aantal pagina's: 302
Flaptekst: Harriet Manners weet een heleboel:
- Kauwgom is streng verboden in Singapore
- Naaktslakken zijn tweeslachtig
- Een mens lacht gemiddeld 15 keer per dag
Maar ze begrijpt niet waarom niemand op school haar aardig vindt. Dan wordt ze tot haar stomme verbazing ontdekt door een scout van een modellenbureau. Dit is dé kans om van haar geeky imago af te komen en die grijpt ze met beide handen aan.
Rating: 4/5
Toelichting: Geek girl is een leuk, vrolijk boek waar ik echt doorheen ben gevlogen. Ik voelde met Harriet mee en vond haar vooral heel aandoenlijk. Het onderwerp pesten wordt heel mooi aangepakt in dit verhaal. De doelgroep van het boek is een stuk jonger dan ik, maar ik vond het alsnog leuk om te lezen. Mijn volledige review lees je hier!
 
Fandemonium (The wicked + the divine #2)
Schrijver: Kieron Gillen
Oorspronkelijke titel: -
Gelezen versie: Engels
Jaar van oorspronkelijke uitgave: 2015
Gelezen uitgave van: Image Comics
Aantal pagina's: 168
Flaptekst: Every ninety years twelve gods return as young people. They are loved. They are hated. In two years, they are all dead. It's happening now. It's happening again.
Rating: 3/5
Toelichting: Dit tweede deel maakt een stuk meer duidelijk, waardoor ik het iets beter vind dan The faust act. Toch geef ik hem dezelfde rating, omdat ik door alle namen vaak niet wist waar het nou precies over ging. Ik denk niet dat ik nog een deel zal lezen, hoewel Fandemonium op Goodreads een heel goed cijfer krijgt!
 
Dat was deel 2 van Books read by me - september! Deel 1 zie je hier.
 

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten