donderdag 8 oktober 2015

De tijd van loslaten - Kristin Hannah

Titel: De tijd van loslaten
Auteur: Kristin Hannah
Originele titel: Angel falls
Jaar van eerste uitgave: 2000
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Libelle Bookazine / Meulenhoff Boekerij
Aantal pagina's: 256

Liam Campbell is radeloos als zijn vrouw Mikaela door een ongeluk in coma raakt. Alle pogingen om haar bij bewustzijn te brengen, zijn vergeefs. Thuis probeert Liam hun twee vertwijfelde kinderen zo goed mogelijk op te vangen.

Dan ontdekt hij foto's uit de tijd van Mikaela's vroegere huwelijk, een periode waar ze nooit over wilde praten. Haar ex blijkt niet alleen de beroemde filmster Julian True te zijn, maar ook de liefde van haar leven. Liam realiseert zich dat Julian de enige is die Mikaela uit haar coma kan halen. Maar kan Liam hun huwelijk op het spel zetten voor het leven van zijn vrouw?

De flaptekst maakte mij erg nieuwsgierig en ook zonder mijn tijdelijke abonnement op Libelle Bookazine zou deze ervoor zorgen dat ik het boek zou willen lezen. Dat belooft dus veel goeds!

Het is een mooi verhaal over liefde, familie en alles wat belangrijk is in het leven. Dit wordt mooi beschreven en ik vind het leuk om eens te lezen over het belang van familiebanden; de boeken die ik lees gaan vaak over liefdesrelaties en vriendschappen en eventueel over een vervelende schoonmoeder. In De tijd van loslaten is Liam juist veel bezig met zijn gezin en de band met zijn schoonmoeder is erg goed, eens niet het standaardverhaal.

Helaas kon ik me ondanks dit niet inleven in het verhaal en voelde ik geen enkele band met de personages. Waar dat aan ligt weet ik niet goed, want in principe is Liam bijvoorbeeld een heel sympathieke man en is de situatie waarin hij, zijn vrouw en hun gezin belanden verschrikkelijk. Dit heeft er alleen niet voor gezorgd dat ik met hen meeleefde, wat voor mijn doen erg ongebruikelijk is bij een 'zielig' verhaal. Voor mij was het boek in ieder geval een beetje een teleurstelling.

Rating: 2,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten