vrijdag 9 oktober 2015

Me and Earl and the dying girl - Jesse Andrews

Titel: Me and Earl and the dying girl
Auteur: Jesse Andrews
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2012
Gelezen versie: Engels
Gelezen uitgave van: Allen & Unwin
Aantal pagina's: 295



ME     My name is Greg Gaines. I am seventeen. I am the one who wrote this book. My physical appearance is unsatisfactory, and there is probably a fungus eating my brain. I'm not even sure I'm a human.

EARL     Earl Jackson is the only person who is even sort of my friend. We make mediocre films together. Werner Herzog is our biggest influence. Earl is generally filled with violent rage.

DYING GIRL     During my senior year, my mother forced me to become friends with a girl who had cancer. This brought about the destruction of my entire life. If you seriously want to read about that, then I guess this brain-punchingly inane book is for you.

Wat een geweldig boek! Het deed me denken aan The perks of being a wallflower (Stephen Chbosky), The beginning of everything (Robyn Schneider) en de schrijfstijl van John Green.

Hoewel Greg niet per se een personage is dat lief of perfect is, maakt dat juist dat ik van hem ga houden. Zoals het boek aan het begin al belooft, is het geen 'standaard kankerboek' en dat is best verfrissend. Ik was door die belofte een beetje bang dat Andrews ontzettend zijn best ging doen om anders te zijn dan anderen, maar zo kwam het gelukkig niet op mij over.

Ik heb Me and Earl and the dying girl gekocht tijdens mij vierdaagse vakantie in Brighton en ik heb hem daar ook meteen uitgelezen. Ik kon het boek gewoonweg niet wegleggen en ik heb er erg van genoten. Ik ben ontzettend benieuwd naar de verfilming die vanaf 10 december in de Nederlandse bioscopen te zien is.

Rating: 5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten