donderdag 15 oktober 2015

De elite - Kiera Cass (De selectie #2)

Titel: De elite
Auteur: Kiera Cass
Originele titel: The elite
Jaar van eerste uitgave: 2013
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Van Goor
Aantal pagina's: 268



De selectie begon met 35 meisjes, nu is de groep geslonken tot de elite van zes. De strijd om Maxons hart wordt steeds meedogenlozer. Hoe dichter America bij de kroon komt, hoe meer ze worstelt om erachter te komen naar wie haar hart echt uitgaat.

Elk moment dat ze met Maxon is, is als een sprookje, vol ademloze, flonkerende romantiek. Maar zodra ze haar eerste liefde Aspen de wacht ziet houden rond het paleis, wordt ze overspoeld door herinneringen aan een leven dat ze van plan waren samen op te bouwen. America heeft meer tijd nodig. Terwijl zij verscheurd wordt tussen haar twee toekomsten, weet de rest van de elite precies wat ze wil. America's kans om te kiezen dreigt door haar vingers te glippen.

Wat leuk om verder te lezen over America, Maxon, Aspen en de rest! Net als De selectie is ook De elite weer een gemakkelijk te lezen boek; ik heb het in een keer uitgelezen.

In dit tweede deel van de serie heb ik me wel veel meer geërgerd aan America, wat ik jammer vind. Ik heb van anderen ook gehoord dat ze zich aan haar ergerden, maar in De selectie had ik daar alleen op het eind last van. Tijdens het lezen van dit boek zat ik me regelmatig op te vreten door haar manier van doen, wat het leesplezier in de weg stond. Voor Maxon heb ik nog steeds een zwak, hij is zeker mijn favoriete personage en ook de dienstmeisjes vind ik leuk.

De elite heeft meer verrassingen dan het eerste deel en dat kan ik waarderen. Ook is het einde van dit tweede deel beter afgerond, zonder dat het mijn nieuwsgierigheid naar het volgende deel wegneemt. Dat zal ik dus zeker ook lezen!

Rating: 3/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten