vrijdag 23 oktober 2015

Geek girl - Holly Smale (Geek girl #1)

Titel: Geek girl
Auteur: Holly Smale
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2013
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Uitgeverij J.H. Gottmer
Aantal pagina's: 302


Harriet Manners weet een heleboel:
- Kauwgom is streng verboden in Singapore
- Naaktslakken zijn tweeslachtig
- Een mens lacht gemiddeld 15 keer per dag

Maar ze begrijpt niet waarom niemand op school haar aardig vindt. Dan wordt ze tot haar stomme verbazing ontdekt door een scout van een modellenbureau. Dit is dé kans om van haar geeky imago af te komen en die grijpt ze met beide handen aan.

Geek girl is een leuk, vrolijk, hartverwarmend boek waar ik echt doorheen ben gevlogen! De hoofdpersoon Harriet doet me een beetje denken aan Penny uit Girl online. Ik voelde met haar mee en vond haar vooral heel aandoenlijk.

Smale pakt het onderwerp pesten aan en dat doet ze op een mooie manier. Ze laat zien dat niet iedereen binnen de 'standaard' past en dat dat juist oké is. Verhalen waarin dit soort moeilijkere topics worden besproken kan ik altijd waarderen, zeker als het op een realistische manier wordt weergegeven.

De situaties waarin Harriet terechtkomt zijn grappig en lieten me regelmatig glimlachen. Ook de andere hoofdpersonages zijn leuk en een jongen als Nick hadden we allemaal wel willen tegenkomen!

Harriet is een meisje van vijftien en de doelgroep is denk ik ook van die leeftijd. Toch vond ook ik het wel leuk om te lezen, hoewel ik denk ik niet verder ga met deze serie. Jongere meiden vinden dit denk ik heel leuk!

Rating: 4/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten