woensdag 9 maart 2016

The book colour tag - roze

Het is alweer een behoorlijke tijd geleden dat ik voor het laatst een book colour tag heb gedaan, dus is het de hoogste tijd om er weer eens een te doen! Vandaag laat ik mijn roze boeken zien.
 

Bovenop de eerste stapel ligt Versjes van Lars, geschreven door Lars van der Werf. Dit is het enige gedichtenboek dat ik heb! Daaronder liggen drie boeken van Jill Mansell: Drie is te veel, Schot in de roos en Scherven brengen geluk. Stuk voor stuk heerlijke chicklits. Wacht op mij is het vervolg op Als ik blijf van Gayle Forman. Het volgende boek op de stapel is Anna and the French kiss van Stephanie Perkins. Wauw, wat heb ik genoten van dit verhaal! Dan twee boeken van Sophie Kinsella, nog zo'n fijne chicklitschrijfster: Shopaholic & baby en Mini shopaholic. Deze maand komt er weer een nieuw deel uit van deze serie en ik kan niet wachten om hem te lezen! Onderop de stapel ligt Ik wist het van Chantal van Gastel, een boek dat mij helaas is tegengevallen.
 
 
Door met de tweede stapel! Ook hierop liggen weer flink wat Sophie Kinsella boeken. De vraagprijs en Zoete tranen schreef ze onder haar eigen naam, Madeleine Wickham. Mag ik je nummer even? en Ik krijg je wel zijn uitgebracht onder haar pseudoniem en deze boeken zijn veel minder serieus dan de exemplaren die ze als Wickham schrijft. Als laatste zie je Vrienden voor het leven van Maeve Binchy. Dit boek las ik een paar jaar geleden, dus ik weet niet meer helemaal hoe en wat.
 
 
En dan de laatste stapel. Als eerste zie je Mrs Dalloway van Virginia Woolf. Het is een dun boek dat tijdens het lezen veel dikker lijkt. Daaronder ligt Sterallures van Dyan Sheldon. Dit boek is verfilmd met Lindsay Lohan in de hoofdrol, maar het boek is een stuk minder grappig. Dan drie boeken van Helen Fielding: Het dagboek van Bridget Jones, Bridget Jones: het nieuwe dagboek en Bridget Jones: mad about the boy. Waarom het laatste boek een Engelse titel heeft weet ik niet, want het is de Nederlandse vertaling. Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend) is gebaseerd op Katy Regans eigen leven. Onderop ligt de omnibus van Jil Karoly waar ik heb al vaak over heb gehad - en niet in positieve zin. De omnibus bevat Seks of solo, Man man! en Een man voor één nacht.
 
Welke roze boeken heb jij?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten