donderdag 24 maart 2016

Losing it - Cora Carmack (Losing it #1)

Titel: Losing it
Schrijver: Cora Carmack
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2012
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Querido
Aantal pagina's: 234



Bliss Edwards is bijna afgestudeerd en heeft 'het' als enige in haar vriendenkring nog niet gedaan. Ze vindt dat daar maar eens een eind aan moet komen en de simpelste methode lijkt haar een onenightstand. Dat blijkt nog niet zo eenvoudig. Eindelijk met een aantrekkelijke jongen in bed beland, raakt Bliss in paniek en gaat ze ervandoor. Alsof dat nog niet gênant genoeg is: als ze het lokaal van de nieuwe docent drama inloopt, herkent ze de man die ze acht uur eerder naakt achterliet in haar bed...

Dit is het allereerste new adult boek dat ik heb gelezen en ik ging er met niet al te hoge verwachtingen in. Op BookTube hoor ik namelijk nogal verschillende (veelal negatieve) meningen over dit genre, maar op Twitter kreeg ik vooral positieve reacties. Hoog tijd dus om te kijken wat ik zou vinden van dit voor mij nieuwe genre.

Losing it is een niet te ingewikkeld boek dat qua onderwerp duidelijk voor een iets ouder publiek is dan de young adult boeken. Waar het daar vaak vooral om de eerste zoen gaat, draait het in dit boek vanaf de eerste bladzijde om de eerste keer seks. Het wordt in het begin nogal plat gebracht, maar dat heeft vooral te maken met de persoonlijkheid van Kelsey, Bliss' beste vriendin. Verder zijn de scènes tussen Bliss en Garrick best mooi en liefdevol geschreven, zonder dat 'de camera wegdraait'.

Bliss, Garrick en Cade zijn allemaal personages die ik leuk vind en vooral Cade zou ik na dit boek nog wel beter willen leren kennen. Over hem kom je namelijk nog niet heel veel te weten. Volgens mij draait het in het vervolg (Faking it) om hem, dus wat dat betreft kom ik zeker aan mijn trekken.

Voor mijn eerste new adult was dit stukken beter dan ik door de enorm wisselende meningen had kunnen denken. Het is wel verfrissend na het lezen van veel young adult! Losing it is een heerlijk boek om bij weg te zwijmelen en het leest echt als een trein.
 
Rating: 3,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten