maandag 7 maart 2016

Seks of solo - Jil Karoly

Titel: Seks of solo
Auteur: Jil Karoly
Originele titel: Happy oder End
Jaar van eerste uitgave: 2003
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Karakter Uitgevers B.V.
Aantal pagina's: 241

Op het eerste gezicht is Gianna de typische hippe single-vrouw van vandaag. Maar schijn bedriegt. Ze wil niet langer solo zijn, ze wil een man voor het leven. Minnaar Mark lijkt de ideale man te zijn, maar komt helaas met één schoonheidsfoutje: hij is al getrouwd...

Ik was nogal huiverig toen ik begon aan dit boek, omdat de vorige drie boeken die ik van Karoly las me ab-so-luut niet waren bevallen. Maar door mijn ontzettend lage verwachtingen is het me toch nog ietsjes meegevallen. Ik denk dat dit mijn favoriet is van alle boeken die ik van haar heb gelezen - al blijft er nog steeds veel te wensen over.

In het verhaal lees je om en om vanuit Gianna's en Kirstens perspectief. Gianna kan ik echt niet uitstaan, maar voor Kirsten voel ik wel sympathie. Zij zorgt er vooral voor dat ik dit boek een wat hoger cijfer geef.

Helaas vervalt Karoly ook in Seks of solo weer in haar oude vertrouwde patroon: het zo vaak mogelijk verkondigen van de boodschap 'Men are pigs'. Ik verwachtte hem al, dus deze keer was het vooral lachwekkend.

Van een chicklit wil ik dat het een boek is waar ik mezelf heerlijk in kan verliezen, zonder al te veel te hoeven nadenken. Aan de ene kant voldoet dit boek daar wel aan, maar doordat ik me zo erger aan de verbittering die erin doorklinkt, voelt het toch een beetje als een chore om het te lezen in plaats van als iets leuks.

Hoewel dit verhaal dus mijn favoriet is van Karoly, raad ik hem alsnog niet aan. Behalve als je echt heel graag eens iets van haar zou willen lezen; dan is dit je beste optie.

Rating: 2,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten