dinsdag 22 maart 2016

Girl Online on tour - Zoe Sugg (Girl online #2)

Titel: Girl Online on tour
Schrijver: Zoe Sugg
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2015
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Van Goor
Aantal pagina's: 309



Als Penny door Noah wordt meegevraagd op zijn allereerste Europese tournee, kan ze niet wachten om de lange, zwoele zomer door te brengen met haar goddelijke rockvriendje.
Maar Noah heeft een propvol schema, de andere bandleden zijn niet bepaald hartelijk en hij krijgt dreigberichtjes van jaloerse fans.
Penny vraagt zich af of ze wel geschikt is voor een rondreizend bestaan. Ze mist haar familie, haar beste vriendje Elliot en haar blog 'Girl Online'. Zal ze haar draai kunnen vinden of zal ze alles verliezen terwijl ze de perfecte zomer najaagt?

Vorig jaar las ik Girl Online in het Engels en het vervolg las ik nu in het Nederlands. Ondanks de vertaling voelt dit boek niet heel anders dan het eerste, al lijkt het misschien nog iets kinderlijker.

Penny, Noah en Elliot komen allemaal weer terug in dit boek en wat was ik blij om ze weer te zien - vooral Noah en Elliot. In Girl Online on tour zit opnieuw een lekkere portie drama en in dit geval leefde ik meer mee met Penny dan in het eerste deel. Ze is nogal een dramaqueen, al ligt dat denk ik vooral aan de schrijfstijl. Ook de andere personages doen soms nogal overdreven uitspraken namelijk. De gebaren lijken dan erg musicalachtig en daardoor komt het niet heel echt over. Toch heb ik best kunnen genieten van het lezen.

Girl Online on tour is geen hoogwaardige kost, maar dat hoeft ook niet altijd. Het is een boek dat lekker wegleest en waarbij je heerlijk kunt wegzwijmelen. Het verhaal is voor een jonger publiek bedoeld, maar ik vond het best leuk om te lezen. Het deed me een beetje denken aan de MZZLmeiden serie van Marion van de Coolwijk.

In tegenstelling tot het eerste deel zitten er in dit vervolg naar mijn idee geen achterliggende boodschappen, in ieder geval geen die me zijn bijgebleven. Dat was juist het mooie aan Girl Online, dus dat is wel jammer. Toch komen ook in dit boek weer paniekaanvallen voor en het thema homoseksualiteit wordt opnieuw uitgediept, op een mooie manier.

Als je iets simpels en liefs wilt lezen, dan zijn de Girl Online boeken zeker geschikt!
 
Rating: 3/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten