woensdag 16 december 2015

CramAThon TBR!

Het is december en dat betekent dat het tijd is voor de CramAThon! De CramAThon is een readathon die is bedacht door Whitney van Whitty Novels. Het was de eerste readathon waar ik aan meedeed, dus ik kijk er al een tijdje naar uit om opnieuw deel te nemen. De bedoeling van deze driedaagse readathon is dat je zo veel mogelijk (dus dunne) boeken leest, zodat je je Goodreads reading challenge voor dit jaar haalt. Nou heb ik die in mei al gehaald, maar ik vind het alsnog leuk om mee te doen!

De CramAThon (zie de announcement video van Whitney hier) vindt plaats van 19 t/m 21 december en heeft zeven challenges:
1. Lees een luisterboek of e-book.
2. Lees een boek waar meerdere boeken in zitten (zoals een omnibus).
3. Lees een serie uit/lees het laatste boek in een serie.
4. Lees een boek met minder dan 200 pagina's.
5. Lees een boek dat je hebt ge-DNF'd (did not finish).
6. Lees een graphic novel serie (of zo veel graphic novels als je kunt lezen).
7. Lees in totaal vijf boeken.

Omdat ik twee van de drie dagen weinig tijd zal hebben om te lezen (vanwege visite, een verlate Sinterklaasviering en werk), heb ik een niet zo ambitieuze TBR-stapel (hoop ik) en ik ga dus ook aan lang niet alle challenges voldoen. Maar dat mag de pret niet drukken!


Voor de eerste challenge heb ik geen boek en ik ga er ook geen een voor aanschaffen. De prins & De lijfwacht van Kiera Cass zijn twee verhalen die in één boek zitten, dus deze voldoet aan de eisen voor de tweede challenge. Voor de derde challenge lees ik Jip en Janneke 4 en 5 van Annie M.G. Schmidt. Het is misschien niet echt een serie, maar ik vind dat het telt ;) The night is darkening around me van Emily Brontë en It was snowing butterflies van Charles Darwin lees ik voor de vierde challenge, al voldoen alle boeken op mijn stapel aan de eis van minder dan 200 pagina's. Het enige boek dat ik heb ge-DNF'd is De duivel draagt Prada van Laura Weisberger en dat boek vind ik te dik voor deze readathon. Voor de vijfde challenge lees ik dus geen boek. Ook de zesde challenge laat ik aan me voorbijgaan, omdat ik twee graphic novels heb en die heb ik allebei al gelezen. Wat betreft de zevende en laatste challenge: als ik de boeken op mijn TBR-stapel allemaal lees, dan voldoe ik precies aan deze eis!

Doe jij ook mee met de CramAThon? Laat me weten wat je gaat lezen!

x

2 opmerkingen:

  1. Oh gosh ik moet echt eens een luisterboek lezen... Ik heb er nochtans eentje liggen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Oeh, welke heb je liggen? Ik heb aan het begin van de maand mijn eerste luisterboek 'gelezen'!

      Verwijderen