woensdag 9 december 2015

BookTube love! #4

Zoals ik de vorige keer al aankondigde, heb ik mijn YouTube love! serie omgedoopt tot de BookTube love! serie. Aangezien 't Theehoekje in het afgelopen jaar veranderd is in een boekenblog leek me dat wel zo toepasselijk :)

Nog steeds verdrijf ik heel wat vrije tijd door naar BookTubers te kijken. Ik weet niet wat het is, maar ik vind het heerlijk rustgevend om te kijken wat anderen nu weer hebben gekocht en gelezen. Het werkt echt verslavend! Vandaag deel ik weer vier van mijn favorieten met jullie.
 
 A Clockwork Reader
 
Hannah is de dame achter A Clockwork Reader en ze maakt pas een paar maanden deel uit van de BookTube community. Toch merk je daar helemaal niets van, want ze is lekker losjes en totaal niet verlegen, zonder dat ze meteen irritant druk is. Ze is eigenlijk zelfs best rustig en dat is ook wel eens verfrissend. Ze is zeker een nieuwe favoriet van mij!
 
Books and Lala
 
Opnieuw een Amerikaanse BookTuber, namelijk Lala (volgens mij een bijnaam, maar haar echte naam kan ik niet vinden) van Books and Lala. Ze leest een beetje dezelfde boeken als ik, dus dat is altijd een bonus - hoewel ik dat niet eens noodzakelijk vind om een BookTuber te volgen. Lala is wat drukker dan Hannah: ze praat vooral wat sneller, al vind ik dat zelf niet vervelend. Maar ook haar video's zijn erg leuk en zeker het bekijken waard.
 
Jesse the Reader
 
Deze video heb je misschien al eerder gezien, want dit interview tussen Jesse van Jesse the Reader en Rainbow Rowell (o.a. Fangirl en Eleanor & Park) was mijn favoriete video van afgelopen maand. Jesse is trouwens de eerste mannelijke BookTuber in mijn BookTube love! serie! Hij zorgde ervoor dat ik zo nieuwsgierig werd naar De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine van Ransom Riggs (hij is groot fan) dat ik het wel moest kopen.
 
Little Book Owl
 
Last but not least hebben we Catriona van Little Book Owl. Deze Australische BookTuber volg ik al een hele tijd en ik vind haar heel grappig. Net als ik deed ze ook mee met NaNoWriMo en daar maakte ze ook video's over. Erg leuk! Ze leest - als ze niet in een reading slump zit - ontzettend veel en zoals je in deze video ziet, koopt ze ook superveel boeken!
 
Heb jij nog leuke BookTubers weten te ontdekken?
 
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten