woensdag 18 november 2015

The book colour tag - zwart

Ik denk dat iedereen wel herkent dat de meeste boeken in je boekenkast een zwarte rug hebben. Je kunt het chic vinden of misschien juist een beetje saai, zelf heb ik er eigenlijk niet echt een mening over. Tja, dat kan ook natuurlijk!

Vandaag is het in ieder geval tijd om mijn zwarte boeken aan jullie te laten zien. Het zijn er 32 in totaal, dus laten we gauw beginnen!
 

Bovenop de eerste stapel liggen de Penguin Little Black Classics, waarvan ik de meeste inmiddels gelezen heb. Van boven naar beneden zijn het: Wailing ghosts, Three tang dynasty poets, A hippo banquet, The Great Winglebury duel, The figure in the carpet, Sindbad the sailor, The night is darkening round me en It was snowing butterflies. De laatste twee moet ik nog lezen. Daaronder liggen de eerste twee delen van de trilogie van Ransom Riggs, De bijzondere kinderen van mevrouw Peregrine en Omhulde stad. Het tweede deel heb ik nog niet gelezen. Onderop liggen De hongerspelen, Vlammen en Spotgaai, de trilogie van Suzanne Collins.
 
 
Door met de tweede stapel! Bovenop ligt Twee brieven uit Westerbork van Etty Hillesum, een indrukwekkend boekje. Daaronder zie je Hannah Greens Ik heb je nooit een rozentuin beloofd. Dit boek las ik jaren geleden en het was erg mooi! Steve Jobs - Hoe Steve Jobs en Apple de wereld veranderden van Richard Borgman, Kim Bos en Bas Roestenberg vond ik persoonlijk erg tegenvallig, zeker naast de officiƫle biografie. Facebook van Ben Mezrich vormde de basis voor de film The social network. Daaronder ligt De weduwnaar van Kluun en weer daaronder ligt Alleen ik overleefde van Carmina Salcido en Steve Jackson, het gruwelijke, waargebeurde verhaal van een familiedrama. Ook dit las ik jaren geleden al, maar het is me erg goed bijgebleven. Onderop ligt Busted - The official book. Dit boek liet ik al zien in mijn On my shelf en een paar dagen later maakte Busted bekend dat ze na bijna elf jaar weer bij elkaar zijn, wat een toeval!
 
 
De derde stapel begint met Geek girl van Holly Smale. Daaronder ligt Gebroken licht van Kim Edwards, opnieuw een boek dat ik al een paar jaar geleden heb gelezen. David Baldacci is een van mijn favoriete auteurs. Het uur van de zonde heb ik nog niet gelezen, maar Onschuldig al wel. Stad van schepen van Mary Hoffman vond ik zelf niet heel veel aan, maar dat kwam meer doordat het voor een jonger publiek is geschreven. Als laatste boek zie je De duivenhoudsters van Alice Hoffman. Ik kan alleen maar zeggen dat dit boek mij enorm heeft verrast en dat ik iedereen aanraad om het te lezen!
 
 
We zijn aanbeland bij de laatste stapel! The time traveler's wife van Audrey Niffenegger heb ik nog niet gelezen, al zou ik dat wel snel moeten doen. Ik hoor er namelijk alleen maar positieve dingen over. Looking for Alaska is zeker weten een van mijn favoriete John Green boeken. Cassandra Clares Stad van beenderen gaf mij een nogal dubbel gevoel en nog steeds weet ik niet of ik de rest van de serie ook wil lezen - hoewel ik een redelijk hoog cijfer heb gegeven aan dit eerste deel. Daaronder ligt Schaduwkant van Isa Maron, een boek waarbij ik mezelf er regelmatig aan moest herinneren dat het geen waargebeurd verhaal was. De wraak van Prada van Lauren Weisberger kocht ik geloof ik voor een vriendin, maar zij had hem al. Ik vind dit tweede deel veel beter dan De duivel draagt Prada; dat boek heb ik nooit uitgelezen. Als allerlaatste zie je De boekendief van Markus Zusak, alweer een boek waar ik alleen maar goede verhalen over heb gehoord. Ik moet hem nog lezen, maar de verfilming heb ik al wel gezien.
 
Welk boek is jouw favoriet?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten