zaterdag 14 november 2015

NaNoWriMo2015 - update 2


Het is alweer twee weken geleden dat ik begon aan het grote schrijfavontuur dat NaNoWriMo heet en dat betekent dat we na morgen al op de helft zijn! Ik weet niet waar de tijd is gebleven, want het gaat echt een stuk sneller dan ik had gedacht.

Meer over de achtergrond wat betreft mijn deelname aan NaNoWriMo2015 en mijn update van de eerste week lees je hier. Vandaag vertel ik jullie hoe deze week is gegaan in mijn tweede update!


Mijn tweede week in de NaNoWriMo-gekte kende ups en downs, maar ik ben vooral heel erg tevreden over hoe ver ik nu al ben. In mijn vorige update zei ik dat ik al lang blij zou zijn als ik de 30.000 woorden zou halen aan het eind van de maand, maar die heb ik inmiddels al bereikt. Hoe gaaf is dat! Ik had het zelf nooit verwacht toen ik begon :)

Afgelopen woensdag had ik echt een dip; ik had migraine en kon daardoor in eerste instantie niet schrijven. Toen ik even had geslapen ging het beter, maar er kwamen beschamend weinig woorden uit mijn vingers voordat mijn ogen alweer dicht zakten. Gelukkig heb ik dat de dag erna weer goedgemaakt! Helaas ging het vandaag ook niet helemaal zoals ik had gepland; aangezien het zaterdag is zou ik 2.000 woorden moeten schrijven, maar mijn dag zat al helemaal volgepland. Mijn doel voor vandaag heb ik dus bij lange na niet gehaald, maar ik heb in ieder geval iets geschreven. Dat is beter dan niets, toch?

Vorige week gaf ik al twee tips in mijn update, maar ik heb er nog eentje. Deze week maakte ik voor het eerst gebruik van Written Kitten, een grappige website waar je je verhaal typt en om de zoveel woorden (het aantal kun je zelf instellen) krijg je als beloning een foto van een kitten, een puppy of een konijntje te zien (ook dat kun je zelf instellen). Het werkt op mijn laptop niet altijd vlekkeloos - ik krijg niet altijd een nieuwe foto te zien na de eerste honderd woorden - maar het is wel leuk om te gebruiken als je even helemaal in een dip zit.

Goed, het is tijd voor wat nummers! Mijn voortgang van deze tweede week:

Zondag 8 november:
Gepland aantal woorden: 2.000
Werkelijk aantal woorden: 2.542
Gepland totaal aantal woorden: 13.620
Werkelijk totaal aantal woorden: 22.921

Maandag 9 november:
Gepland aantal woorden: 1.524
Werkelijk aantal woorden: 2.371
Gepland totaal aantal woorden: 15.144
Werkelijk totaal aantal woorden: 25.292

Dinsdag 10 november:
Gepland aantal woorden: 1.524
Werkelijk aantal woorden: 1.776
Gepland totaal aantal woorden: 16.668
Werkelijk totaal aantal woorden: 27.068

Woensdag 11 november:
Gepland aantal woorden: 1.524
Werkelijk aantal woorden: 404
Gepland totaal aantal woorden: 18.192
Werkelijk totaal aantal woorden: 27.472

Donderdag 12 november:
Gepland aantal woorden: 1.524
Werkelijk aantal woorden: 3.132
Gepland totaal aantal woorden: 19.716
Werkelijk totaal aantal woorden: 30.604

Vrijdag 13 november:
Gepland aantal woorden: 1.524
Werkelijk aantal woorden: 1.524
Gepland totaal aantal woorden: 21.240
Werkelijk totaal aantal woorden: 32.128

Zaterdag 14 november:
Gepland aantal woorden: 2.000
Werkelijk aantal woorden: 1.272
Gepland totaal aantal woorden: 23.240
Werkelijk totaal aantal woorden: 33.400

Ja aiii, die woensdag... Maar verder is het wel redelijk goed gegaan, al zeg ik het zelf! Hopelijk kan ik hetgene wat ik vandaag tekort kwam er morgen bij schrijven, al ben ik dan ook de hele dag van huis. We zullen zien ;) Op het moment loop ik in ieder geval ruim 10.000 woorden voor op mijn planning, dus ik heb wat ruimte.

Ik hoop echt dat ik dit zo kan volhouden. Of dat lukt, zie je volgende week in de nieuwe update. Mocht je in de tussentijd ook op de hoogte willen blijven, volg me dan op Twitter!

Voor meer informatie over NaNoWriMo kun je kijken op de website.

Hoe gaat het bij jou met het schrijven?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten