woensdag 11 november 2015

Fall time cozy time tag

Het is inmiddels 11 november en de herfst is nu toch wel echt duidelijk begonnen. De bomen om mijn huis heen zijn al zo goed als kaal en daarom leek dit mij de perfecte tijd voor de Fall time cozy time tag, die gemaakt is door Sam van het YouTubekanaal Novels & Nonsense. Zelf heb ik de tag gevonden op het kanaal van Sam van Thoughts on Tomes. Let's get started!

1. Crunching leaves: de wereld is vol kleuren - kies een boek met rood/oranje/geel op de cover.
Dit boek voelt qua cover wel heel erg als herfstbladeren, toch? Doordat de kleuren in elkaar overlopen heeft het echt een beetje dat effect. Harry Potter en de orde van de feniks ben ik toevallig net sinds vandaag aan het lezen!
 
2. Cozy sweater: het is eindelijk koud genoeg om lekker warme kleren aan te trekken - welk boek geeft jouw een warm gevoel?
Tja, die was niet zo moeilijk! Ik las Eleanor & Park van Rainbow Rowell afgelopen april en ik ben echt verliefd geworden, zowel op het boek, als op de schrijfster, als op de twee hoofdpersonen.
 
3. Fall storm: de wind joelt en het stort met bakken uit de lucht - kies je favoriete boek of genre dat je leest op een stormachtige dag.
Ik weet dat velen de boeken van Stephanie Perkins zien als echte summer reads, maar ik las ze aan het begin van de herfst en ik vond ze echt perfect. Juist als het buiten wat donkerder word, vind ik het heerlijk om 'blije' boeken te lezen. Mijn reviews van deze drie boeken lees je hier, hier en hier.
 
4. Cool crisp air: wat is het coolste personage met wie je zou willen ruilen?
Ik dacht eerst aan Tris van de Divergent trilogie, maar om redenen die iedereen die de serie heeft gelezen duidelijk zullen zijn, leek het me beter om iemand anders te kiezen ;) Cath van Fangirl was een hele goede tweede en ik kan niet wachten om met haar te ruilen! Levi speelt daar uiteraard helemaal geen rol in...
 
5. Hot apple cider: welk underhyped boek zou je graag groot en hot zien worden?
Het dubbelleven van Cassiel Roadnight is echt ge-wel-dig, maar het heeft maar heel weinig ratings op Goodreads. Gaat dat boek lezen, mensen!
 
6. Coats, scarves and mittens: het is koud geworden en het is tijd om je wat meer te bedekken - wat is de meest beschamende cover die je hebt en die je het liefst zou verstoppen?
Ik heb het al vaker gezegd, maar de cover van Vintage vind ik echt heel erg lelijk. Ik ga er ook niet meer woorden aan vuil maken.
 
7. Pumpkin spice: wat is je favoriete herfst comfort food?
Chocola natuurlijk! En niet alleen in de herfst hoor :)
 
8. Warm, cozy bonfire: verspreid de warmte - wie tag jij?
Ik tag helemaal niemand en tegelijkertijd iedereen. Als jij deze tag graag wilt doen, doe hem dan vooral! :D
 
 
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten