woensdag 20 mei 2015

The name game book tag

Op Book Babbles zag ik The name game book tag en ook op BookTube heb ik hem vaak voorbij zien komen. Het leek mij leuk om voor 't Theehoekje ook deze book tag 'in te vullen' en dus ben ik eens op zoek gegaan in mijn boekenkasten. Hieronder zie je het resultaat!


Tadaa! Omdat ik geen enkel boek had dat met een apostrof begon (bestaat zo'n boek eigenlijk wel? - let me know), heb ik deze voor het gemak overgeslagen. Ik zal even wat verder inzoomen op de boeken.
 
 
(')t: The perks of being a wallflower - Stephen Chbosky
Dit boek kocht ik vorig jaar in Londen en ik vond het erg goed. Op het eind komt een twist die ik echt niet aan zag komen, pijnlijk en mooi tegelijkertijd. Ook de verfilming is wat mij betreft geslaagd!
De gemiddelde score op Goodreads is 4,20/5.

T: The beginning of everything - Robyn Schneider
Dit boek werd aangeraden door een van mijn favoriete YouTubers, Ingrid Nilsen. Het is een mooi boek dat me op de een of andere manier doet denken aan The perks of being a wallflower, waarom weet ik eigenlijk niet, haha.
De gemiddelde score op Goodreads is 3,82/5.

h: Hou je mond! - Sophie Kinsella
De boeken van Sophie Kinsella vind ik altijd heerlijk om te lezen. Er gaat zoveel mis en ik moet er altijd zo om lachen, dat ik niet eens meer kijk naar de flaptekst van haar boeken; ik weet gewoon dat ik ieder van haar boeken leuk zal vinden. Hou je mond! is daarop geen uitzondering!
De gemiddelde score op Goodreads is 3,82/5.

e: Eleanor & Park - Rainbow Rowell
Wauw, gewoonweg wauw... Dit boek heeft me echt weggeblazen. Het is prachtig en je moet het gewoon lezen!
De gemiddelde score op Goodreads is 4,16/5.


e: En de minnaar is... - Jill Mansell
Zoals jullie allemaal wel weten houd ik ontzettend van Jill Mansell. Nou ja, van haar boeken natuurlijk. En de minnaar is... is weer een fijn boek waar je lekker bij kunt wegzwijmelen.
De gemiddelde score op Goodreads is 3,80/5.
 
h: Harry Potter and the philosopher's stone - J.K. Rowling
Tja, wie houdt er nu niet van Harry Potter? Tot voor kort was deze serie het enige wat ik aan fantasy boeken in de kast had staan; inmiddels ben ik meer van dit genre aan het lezen.
De gemiddelde score op Goodreads is 4,39/5.
 
o: Onschuldig - David Baldacci
De liefde die ik binnen het chicklit genre voel voor Jill en Sophie, voel ik bij de thrillers voor David Baldacci. Allemachtig, wat kan die man schrijven zeg! Onschuldig is ontzettend spannend en zoals ik gewend ben van Baldacci is pas op het einde duidelijk hoe het allemaal zit.
De gemiddelde score op Goodreads is 4,07/5.

e: Een weeffout in onze sterren - John Green
Alweer een favoriet! Dit boek vond ik zo mooi dat ik hem voor Moederdag ook aan mijn moeder heb gegeven. Dit boek heeft ervoor gezorgd dat ik alle boeken van John Green heb gekocht en tot nu toe heeft hij mij nog niet teleurgesteld. Ook de verfilming is echt heel mooi.
De gemiddelde score op Goodreads is 4,38/5.
 
 
k: Komt een vrouw bij de dokter - Kluun
Dit boek las ik in de vijfde klas van de Havo voor het vak literatuur en ik heb tranen met tuiten gehuild. Het wordt tijd dat ik dit boek opnieuw lees.
De gemiddelde score op Goodreads is 3,65/5.
 
j: Jane Eyre - Charlotte Brontë
Dit boek kreeg ik voor mijn verjaardag en ik heb het nog niet gelezen. Aangezien het een echte klassieker is, zal het een goed boek zijn. Volgens mij heb ik nog nooit klassiekers gelezen, dus het wordt hoog tijd en ik ben heel benieuwd!
De gemiddelde score op Goodreads is 4,08/5.
 
e: Exit - Katy Regan
Een toepasselijke titel voor het laatste boek in deze tag! Ook dit boek heb ik nog niet gelezen, maar van Katy Regan heb ik wel Als ik auto had kunnen rijden was ik nu niet zwanger (van mijn beste vriend) gelezen. Dat is denk ik de langste titel die ik in mijn boekenkasten heb staan, haha. Op basis van dat boek denk ik dat ik Exit ook leuk ga vinden.
De gemiddelde score op Goodreads is 3,42/5.
 
Heb jij bovenstaande boeken al gelezen?
 
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten