zaterdag 16 mei 2015

Birthday book haul!

Precies een week geleden werd ik 25 en ik ben echt ontzettend verwend. Naast een dagje sauna, kleding, een kweek-je-eigen-thee set, een zelfgemaakt wasrek, parfum, een armband, douchespulletjes en nagellak kreeg ik ook boeken en geld om - jawel - boeken mee te kopen! Omdat ik niet kon wachten tot mijn book haul van mei heb ik besloten om een aparte birthday book haul te doen.


Bovenaan zie je een boxset van de gezusters Brontë. Deze box kreeg ik 'bij toeval', omdat de eigenaresse ze niet kon lezen (de letters zijn vrij klein). Dit was dus eigenlijk een extraatje, maar dan wel een heel grote! Van links naar rechts: Wuthering heights van Emily Brontë (deze heb ik nu dubbel). De gemiddelde score op Goodreads is 3,79/5. Jane Eyre van Charlotte Brontë. De gemiddelde score op Goodreads is 4,08/5. The tenant of wildfell hall van Anne Brontë. De gemiddelde score op Goodreads is 3,87/5. Dit zijn echte klassiekers en ik ben er erg benieuwd naar.

Onder de boxset ligt een boek waar ik al een tijdje benieuwd naar ben. Ik lees overal zulke goede verhalen, dat ik mijn verjaardagsgeld heb gebruikt om Waar het licht is van Jenny Niven te kopen. Van meerderen heb ik gehoord dat het boek hartverwarmend en emotioneel is om te lezen, dus ik kan niet wachten! De gemiddelde score van Waar het licht is op Goodreads is 4,22/5.

Last but not least kreeg ik de De hongerspelen trilogie, geschreven door Suzanne Collins. Ik heb deze serie nog niet gelezen en ook de films heb ik nog niet gezien, maar nu ik ben 'gegrepen' door het genre fantasy heb ik het idee dat ik deze serie ook wel zal kunnen waarderen. Hoewel de titels op deze edities in het Engels staan, zijn ze Nederlands. Van boven naar onder: De hongerspelen. De gemiddelde score van dit eerste deel op Goodreads is 4,39/5. Vlammen. De gemiddelde score van het tweede deel van de serie op Goodreads is 4,31/5. Spotgaai. De gemiddelde score van het laatste deel op Goodreads is 4,03/5.

Alle boeken die ik heb gekregen/gekocht voor mijn verjaardag of van mijn verjaardagsgeld hebben een goede score, dus dat belooft wat!

Welke van bovenstaande boeken heb jij al gelezen en wat vond je ervan? Ik hoor het graag!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten