woensdag 9 september 2015

Time of day tag

Het is weer tijd voor een leuke tag! Ik vond de Time of day tag op het BookTube-kanaal van Books and Lala en hij is bedacht door ChrisToria2027. Here we go :)

Time to wake up - een boek dat je ogen heeft geopend voor een genre dat je eerst niet las.
Toen ik BookTube ontdekte, hoorde ik vooral over fantasyboeken. Afgezien van de Harry Potter serie was ik hier niet geïnteresseerd in, maar door BookTube werd ik toch nieuwsgierig. Door Divergent van Veronica Roth was ik verkocht!
 
2. No time for breakfast - een boek dat je al heel lang ongelezen in de kast hebt staan.

Ik denk dat deze omnibus van Jil Karoly het langst ongelezen in mijn boekenkast staat. Ik kreeg deze een jaar geleden van mijn zus, omdat zij hem niet meer wilde. Inmiddels heb ik Een man voor één nacht! uit mijn TBR jar gevist, dus het begin is er ;)
 
3. Time to travel to work - een boek dat je las tijdens het reizen.
Ik heb bijna al mijn boeken in ieder geval voor een gedeelte gelezen tijdens het reizen. Daarom heb ik gekozen voor Als ik blijf van Gayle Forman, omdat ik deze las tijdens een tweedaags reisje naar Antwerpen. Ik las hem in no time uit!
 
4. You've had a hard time at work - een boek waar je maar moeilijk doorheen kwam.
Ik kan met recht zeggen dat Wij zijn ons brein van Dick Swaab het boek is waar ik het langst over heb gedaan. Ik heb hem in drie jaar tijd (!) uitgelezen. Volgens mij kan ik dan wel zeggen dat ik er moeilijk doorheen kwam.
 
5. Lunch time - een snel en makkelijk te lezen boek.
De selectie van Kiera Cass las echt als een trein. Ik had het boek in twee dagen uit, zonder uren achter elkaar te lezen.
 
6. Time for your performance review - een boek dat je kocht naar aanleiding van een review.
Een van mijn favoriete BookTubers is Whitty Novels en zij heeft het altijd over deze serie van Tahereh Mafi! Ik ben er nog niet in begonnen, maar ik kan eigenlijk niet wachten.
 
7. Time to travel home - een boek dat een personage volgt op een soort reis.
Tja, what else ;) Dit is niet mijn favoriete John Green boek, maar ik vond hem wel heel goed. De verfilming is ook erg leuk!
 
8. Dinner time and conversation - een boek dat jij heel goed vond, maar waar je niemand over hoort.
De duivenhoudsters van Alice Hoffman las ik een paar jaar geleden op mijn telefoon en hoewel historische fictie normaal gesproken niets voor mij is, vond ik dit echt een fenomenaal goed boek. Zo goed zelfs dat ik dit jaar de hardback heb gekocht. Ik wil hem zeker nog eens lezen.
 
9. Time to zone out in front of the TV - je favoriete boekverfilming.
De Harry Potter serie natuurlijk! Ik geloof niet dat ik hier meer over hoef te zeggen...
 
10. Bedtime - het boek dat momenteel op je nachtkastje ligt.
Als ik meerdere boeken tegelijk lees, dan is een van die boeken altijd een kinderboek of een non-fictieboek. Momenteel ligt de omnibus Pippi Langkous van Astrid Lindgren op mijn nachtkastje.
 
11. Night-time - een boek dat je niet kon wegleggen waardoor je veel te laat ging slapen.
Als je me volgt op Twitter dan heb je gezien dat ik ontzettend mijn best deed om De hongerspelen van Suzanne Collins 's avonds nog uit te lezen, maar dat ik het toch verstandig vond om hem om 01.30 uur weg te leggen en te gaan slapen.
 
Wat zouden jouw antwoorden zijn op deze vragen?
 
x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten