vrijdag 18 september 2015

An abundance of Katherines - John Green


Titel: An abundance of Katherines
Schrijver: John Green
Originele titel: -
Jaar van eerste uitgave: 2006
Gelezen versie: Engels (ook verkrijgbaar in het Nederlands)
Gelezen uitgave van: the Penguin Group
Aantal pagina's: 226

When it comes to relationships, Colin Singleton's type is girls named Katherine. And when it comes to girls named Katherine, Colin is always getting dumped. Nineteen times, to be exact.

On a road trip miles from home, this anagram-happy, washed-up child prodigy has ten thousand dollars in his pocket, a bloodthirsty feral hog on his trail, and an overweight Judge Judy-loving best friend riding shotgun - but no Katherines. Colin is on a mission to prove The Theorem of Underlying Katherine Predictability, which he hopes will predict the future of any relationship, avenge Dumpees everywhere, and finally win him the girl.

Het verhaal begint op het moment dat hij wordt gedumpt door Katherine nummer 19. Colin en zijn beste vriend Hassan gaan op een roadtrip en belanden in Gutshot, waar ze intrekken bij Hollis en haar dochter Lindsey.

De personages zijn leuk, maar ik voelde niet echt een binding met ze. Sommige dingen zijn nogal voorspelbaar - zoals tijdens de jacht - maar andere dingen liepen totaal anders dan ik had gedacht, wat ik erg leuk vond. De formule waar Colin mee bezig is hing me soms een beetje de keel uit; ik vond het af en toe wat te uitgebreid beschreven.

Het is een mooi verhaal met de kenmerkende John Green schrijfstijl waar ik zo van houd, maar helaas moet ik bekennen dat ik het boek uiteindelijk wat vond tegenvallen. An abundance of Katherines is mijn minst favoriete boek van hem, maar ik ben wel blij dat ik het heb gelezen.

Rating: 3,75/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten