woensdag 10 februari 2016

On my shelf #2

Een paar maanden geleden postte ik voor het eerst een On my shelf en dat vond ik zo leuk dat ik het vandaag nog eens dunnetjes over doe :)

Het is de bedoeling dat je twee getallen neemt: het eerste getal staat voor de boekenplank en het tweede getal voor het boek op die plank. Als je dus 1 - 1 hebt, dan pak je het eerste boek van je eerste boekenplank. Over dit boek vertel je iets. Het idee erachter is dat je op deze manier ook eens praat over boeken die je normaal gesproken niet zo gauw pakt. Zo simpel is het.

Ook deze keer heb ik getallen gebruikt die Sanne van Books and quills gaf in haar video. Let's go!

1 - 5
Mijn eerste boekenplank bestaat voor het grootste gedeelte uit mijn Harry Potter boeken, dus het vijfde boek op die plank is Harry Potter en de orde van de feniks van J.K. Rowling. Dit boek herlas ik eind vorig jaar en ik vond het zó veel leuker dan de eerste keer dat ik het las! Lange tijd was de serie van J.K. Rowling het enige wat ik had gelezen aan fantasy, maar daar is inmiddels wel verandering in gekomen.

2 - 8











Boek nummer acht op mijn tweede boekenplank is De zieneres (De geheimen van de onsterfelijke Nicolas Flamel #6) van Michael Scott. Ik kocht deze serie op één boek na tweedehands, maar ik heb hem nog niet gelezen. Volgens mijn leesdoelen van dit jaar zou ik er wel snel aan moeten beginnen! Om heel eerlijk te zijn vielen deze boeken mij vooral op door de naam Nicolas Flamel, die we natuurlijk allemaal kennen uit Harry Potter en de steen der wijzen. Ik weet dat het daar nauwelijks mee van doen heeft, maar het zorgde er wel voor dat ik nieuwsgierig werd naar de boeken van Michael Scott.

6 - 4











Het vierde boek op mijn zesde boekenplank is De vraagprijs van Madeleine Wickham (a.k.a. Sophie Kinsella). De boeken die ze onder haar eigen naam (Wickham) heeft geschreven zijn serieuzer dan bijvoorbeeld de door haar geschreven Shopaholic serie, maar alsnog vind ik ze leuk om te lezen. Ze is gewoon een heel leuke schrijfster!

4 - 5











Het uur van de zonde is het enige boek van David Baldacci dat ongelezen in mijn kast staat. Als je vaker op mijn blog komt dan weet je dat hij mijn absoluut favoriete thrillerschrijver is. Ik was steeds een beetje huiverig om dit boek te lezen, aangezien ik dan door zijn boeken heen ben - althans: door de boeken die ik in mijn bezit heb. Maar aangezien ik deze maand lid ben geworden van de bibliotheek kan ik het met een gerust hart gaan lezen, want ik heb al gezien dat ze héél veel Baldacci hebben!

7 - 11











Oooh, wat is Paulien Cornelisse leuk! Het elfde boek op mijn zevende boekenplank is Taal is zeg maar echt mijn ding en dat is echt een geweldig boek. Twee jaar geleden ben ik naar een show van Cornelisse geweest en daardoor ben ik een nog groter fan van haar geworden dan ik voor die tijd al was. Mocht je houden van een grappig boekje met droge humor, dan is dit zeker een aanrader!

Welke boeken staan bij jou op deze nummers?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten