vrijdag 5 februari 2016

De koningin & De favoriet - Kiera Cass (De selectie #0,4 en #2,6)

Titel: De koningin & De favoriet
Auteur: Kiera Cass
Originele titel: The queen & The favorite
Jaar van eerste uitgave: 2015
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Best of YA
Aantal pagina's: 132

Voordat het sprookjesachtige verhaal van America Singer begon, kwam een ander meisje naar het paleis om te strijden om de hand van een andere prins. De koningin beschrijft de Selectie van Amberly, de moeder van prins Maxon.

Marlee Tames deed mee aan de Selectie om prins Maxons hart te winnen, maar haar eigen hart had andere ideeën. De favoriet vertelt het verhaal van de liefde tussen Marlee en lijfwacht Carter. Vanaf het moment dat hun geheim werd ontdekt tot de gebeurtenissen aan het einde van De one.

In dit boek zitten twee verhalen die horen bij de De selectie serie van Kiera Cass.

In het eerste verhaal volg je Amberly als zij een kandidate is in de selectie en zij moet strijden om het hart van prins Clarkson te veroveren. Ik vind het erg leuk om het liefdesverhaal van Maxons ouders te leren kennen en erachter te komen wat hen drijft. Hoewel je erachter komt waarom Clarkson uiteindelijk wordt zoals hij is, kan ik alsnog geen sympathie voor hem opbrengen. Daar tegenover staat dat ik Amberly nog leuker ben gaan vinden!

In het tweede verhaal volg je Marlee, een van de kandidates die samen met America strijden voor Maxon. Je leest hoe ze haar hart verliest aan Carter, een paleiswacht, en wat hen dit kost. Ook dit vind ik een erg leuk verhaal om te lezen. Marlee is zeker een van mijn favorieten en het is mooi om het verhaal vanuit haar perspectief te zien. Ook kom je meer te weten over hoe het haar vergaat na de afstraffing en dat vind ik leuk.

Helemaal achterin het boek lees je nog hoe het drie andere kandidates nu vergaat, wat naar mijn idee echt bijdraagt aan de serie. Dit hele boekje is naar mijn idee zeker geen overbodige aanvulling. Ik heb ervan genoten!

Rating: 3,5/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten