dinsdag 24 februari 2015

Fantasy?


Zoals ik in mijn zojuist geplaatste colour tag al liet weten, ben ik helemaal geen fantasy liefhebber. Maar toch, nu ik zo veel lees merk ik dat ik behoefte heb om zo af en toe iets anders te lezen. Ik lees vooral chicklits en thrillers/actieboeken - en zo hier een daar een young adult boek - maar ik word inmiddels ook wel benieuwd naar het genre waar ik eigenlijk niks mee heb.

Het blijft vreemd, want toen ik een jaar of tien/elf was kreeg ik mijn eerste Harry Potter boek en ik ben echt verliefd geworden op die serie, inclusief de verfilmingen. Maar van overige fantasy boeken en films moet ik helemaal niks hebben. Ik heb ooit een film van de Lord of the rings trilogie gezien en ik kon niet wachten tot de lichten in de bioscoopzaal aan zouden gaan. En het enige andere fantasy (of was het misschien science fiction, wat is eigenlijk het verschil?) boek dat ik ooit heb gelezen is tevens het enige boek waarvan ik me kan herinneren dat ik hem nooit heb uitgelezen en zelfs heb weggedaan.

Maar nu ik griep heb en de hele dag in bed en op de bank lig, kijk ik veel YouTubevideo's van boekenbloggers (onder andere Booksandquills van Sanne Vliegenthart, verslavend!) en zij lezen eigenlijk allemaal - degenen die ik heb gevonden in ieder geval - fantasy en young adult boeken. En ondanks mijn aanvankelijke afkeer van dit genre hebben ze mij heel nieuwsgierig gemaakt! Ik word helemaal enthousiast als ik de video's van Sanne bekijk en ik vind de boekomslagen stuk voor stuk kunstwerken. Ik weet dat een omslag vrij weinig zegt, maar het oog wil ook wat ;)

Maar ja, waar begin je dan hè? Ik heb geen flauw idee, want ook nu ik heb besloten dat ik wat meer in de fantasyhoek wil rondneuzen vind ik de flapteksten die ik heb gelezen nog niet interessant. Het lijkt me trouwens ook wel weer eens leuk om een serie te lezen, zoals bij Harry Potter. Dus hierbij mijn oproep aan jou: welk fantasy boek of welke fantasy boekenserie is jouw favoriet en zou ik volgens jou echt moeten lezen? Laat het me weten!

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten