woensdag 6 januari 2016

2015 - how did I do?

Aan het begin van vorig jaar heb ik mijn goede voornemens voor 2015 met jullie gedeeld en halverwege het jaar gaf ik een update van hoe het er op dat moment mee stond. Bij dat laatste lijkt het trouwens alsof ik het pas gisteren heb gepost, maar het is toch echt al een half jaar geleden.

Inmiddels is het nieuwe jaar begonnen, dus is het hoog tijd om eens te kijken hoe ik het ervan af heb gebracht!

Ik wil twee keer per week sporten.
Tja, sporten blijft voor mij een noodzakelijk kwaad, dus in de afgelopen maanden is dat allemaal wat minder geworden. Bij mijn vorige update sportte ik gemiddeld twee keer per week, maar tot een paar weken geleden was dat gereduceerd tot één keer en sommige weken ging ik zelfs helemaal niet naar de sportschool. Oeps! Fietsen en lopen ben ik wel steeds blijven doen natuurlijk, dus helemaal stilgezeten heb ik nou ook weer niet. Inmiddels ben ik wel weer meer aan het sporten en ik heb wat leuke lessen uitgezocht, zodat ik er ook nog wat lol aan beleef ;)

Dit jaar wil ik me oriënteren op ontspanning.
In de tweede helft van het jaar heb ik vooral gezorgd voor ontspanning door te lezen en door leuke dingen te doen. Ik probeer ook weer wat meer met mindfulness te doen, maar dat schiet er vaker wel dan niet bij in. Het voelt namelijk als iets wat 'moet', waardoor de ontspanning vaak ver te zoeken is. Dit jaar ga ik dus zeker verder met zoeken naar ontspannende dingen.

Het is mijn doel om dit jaar veertig boeken te lezen.
Die veertig boeken haalde ik in mei al en daarom stelde ik mijn doel toen bij naar zeventig boeken. Ook dat aantal haalde ik al ruim voor het eind van het jaar (in juli), maar ik heb het doel niet opnieuw bijgesteld. Zo kon ik zonder druk verder lezen! In totaal heb ik in 2015 honderdvijfendertig boeken gelezen, een aantal dat ik niet voor mogelijk had gehouden. Welke boeken ik precies heb gelezen, zie je hier.

Ik wil zo veel mogelijk sparen, zonder alle leuke dingen aan de kant te moeten zetten.
Door wat tegenvallers heb ik in de tweede helft van het jaar minder kunnen sparen dan daarvoor, maar inmiddels kan ik weer lekker doorgaan met geld opzij zetten. Mijn eerste spaardoel in 2015 was een televisie en die heb ik - zij het veel later dan gedacht omdat ik andere prioriteiten kreeg - gekocht. Mijn nieuwe spaardoel is vele malen groter, maar wel heel belangrijk. Daarom ga ik extra mijn best doen dit jaar! Ik heb in 2015 niet alle leuke dingen aan de kant gezet, want ik heb behoorlijk wat ondernomen: twee overnachtingen in Brighton, een overnachting in Antwerpen, een overnachting in Amsterdam, drie overnachtingen in Brighton (mijn zomervakantie) en twee overnachtingen in Londen, theatershows van Miss Montreal, Nick en Simon, Maaike Ouboter en Jacqueline Govaert en concerten van Charlie Simpson, Simple Plan en Fightstar. Zo opgesomd is het echt een waslijst aan leuke dingen!

Dit jaar zal ik consequent zijn in het posten op 't Theehoekje.
Nou, dat is wel gelukt geloof ik! Iedere woensdag en zondag post ik sowieso een artikel en aan het begin en eind van de maand komen daar standaard nog de TBR, book haul, monthly favourites en wrap-up artikelen bij. In oktober heb ik zelfs dagelijks gepost, aangezien ik bergen met reviews had liggen! Ook nu heb ik reviews klaarliggen tot eind februari, dus ik zal waarschijnlijk een review extra per week gaan plaatsen om niet een al te groot gat te krijgen tussen het lezen van een boek en het online zetten van de review.

Ik ben zelf heel tevreden over hoe ik het in 2015 heb gedaan qua goede voornemens! Ook voor dit jaar heb ik weer een hele lijst aan voornemens, maar ik zal jullie deze keer alleen vervelen met mijn boekgerelateerde goede voornemens. Die zie je over twee weken!

Hoe is het jou vergaan? Als het niet zo lekker is gegaan, dan kun je het dit jaar gelukkig opnieuw proberen!


x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten