woensdag 27 januari 2016

My unread books

Vorig jaar vulde ik de The unread book tag in en tot mijn schrik kwam ik erachter dat ik wel héél veel ongelezen boeken in mijn kast had staan. In de tussentijd heb ik ontzettend veel boeken gelezen, maar ik heb er ook behoorlijk wat gekocht. Mijn TBR stapel is gelukkig wel geslonken - pfieuw! - maar alsnog is hij erg groot. Vandaag laat ik jullie zien welke boeken ik nog ongelezen in mijn kast heb staan! De boeken die ik deze maand heb gekocht zitten er ook al bij, dus een kleine spoiler is het wel ;)


Allereerst zijn daar de Engelse Harry Potter boeken. Deze kocht ik vorig jaar, maar alleen de Nederlandse boeken heb ik gelezen. Dit jaar zijn de Engelse versies aan de beurt! Omdat wordt gezegd dat je de twee absoluut niet met elkaar kunt vergelijken, ben ik erg benieuwd wat ik ervan ga vinden.


Endgame: de opdracht kreeg ik tijdens het Best of YA 2015 book event in december. Ik had er eerlijk gezegd nog niet eerder van gehoord, dus ik ga er compleet blind in. Legend was maar € 5,00 en die heb ik gekocht zonder de intentie hem per se heel snel te lezen. Toch is het wel mijn doel om hem in 2016 te lezen. De De geheimen van Nicolas Flamel serie heb ik tweedehands gekocht en ik mis alleen het tweede deel. Aangezien ik de (gedeeltelijk) ongelezen series in mijn boekenkast dit jaar zeker wil lezen, zal ook deze serie in 2016 aan de beurt zijn.


Weer een serie! De Shatter me serie schijnt superleuk te zijn, dus eigenlijk is het belachelijk dat ik er nog niet aan ben begonnen. Daar moet gauw verandering in komen. Omhulde stad is het tweede deel in de De bijzondere kinderen trilogie en het eerste deel vond ik echt heel goed. Hoog tijd dus om het vervolg te lezen! Every day kocht ik op vakantie in Brighton. De schrijfstijl van David Levithan heb ik leren kennen in Will Grayson, Will Grayson en Hold me closer, dus ik weet bijna zeker dat ik dit boek ook goed zal vinden. The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender komt o-ve-ral voorbij op BookTube. Het is van velen een van de favoriete boeken die ze afgelopen jaar hebben gelezen, dus ik kan niet wachten!


Aristotle and Dante discover the secrets of the universe is qua populariteit te vergelijken met The strange and beautiful sorrows of Ava Lavender. Opnieuw een boek waar ik dus erg nieuwsgierig naar ben. The time traveler's wife staat echt al te lang ongelezen in mijn kast... De duivenhoudsters las ik al eens als e-book, maar het fysieke boek heb ik nog niet gelezen. De boekendief heb ik alleen als verfilming gezien, dus het lezen van het boek kan ik niet meer al te lang laten wachten! Ook dit is een erg populair boek. Ik heb al veel gelezen van David Baldacci, maar Het uur van de zonde nog niet. De kleine getuige kocht ik nieuw voor een belachelijk lage prijs en aangezien ik eerder al twee boeken van Jodi Picoult met veel plezier heb gelezen, ben ik erg benieuwd naar dit exemplaar. De cocktailclub is een van de weinige boeken van Madeleine Wickham (a.k.a. Sophie Kinsella) die ik nog niet heb gelezen en ik heb hem gewonnen tijdens het Sinterklaasspel afgelopen maand. Wat een geluk!


Als laatste mijn stapel met ongelezen klassiekers. Bovenop liggen drie boeken van de gezusters Brontë: Wuthering Heights, Jane Eyre en The tenant of Wildfell Hall. Ze schrikken me een beetje af, omdat de letters vrij klein zijn en de boeken alsnog vrij veel pagina's hebben. Maar ik zal ze dit jaar zeker lezen! Verstand en gevoel en Overtuiging van Jane Austen kocht ik tweedehands in Antwerpen en vooral naar het eerste boek ben ik erg benieuwd. Het allerlaatste ongelezen boek is Spaar de spotvogel.

Welk boek zou ik volgens jou nu direct moeten lezen?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten