woensdag 29 juli 2015

Your life in books tag

Book tags vind ik altijd leuk om te doen, dus vandaag presenteer ik jullie *tromgeroffel* de Your life in books tag!

1. Vind een boek voor elk van de initialen.

 

Ghost boy van Martin Pistorius is een supermooi boek dat ik deze maand las. Mini shopaholic is een van de vele boeken die ik van Sophie Kinsella (a.k.a. Madeleine Wickham) heb. Zij is lange tijd mijn favoriete schrijfster geweest en ze is nog steeds een van mijn favorieten!

2. Tel je leeftijd naar de boeken in je kast.

 
 
Het vijfentwintigste boek in mijn kast is Vrees me van Tahereh Mafi. Dit boek kocht ik deze maand en ik heb het nog niet gelezen. Ik ben wel erg benieuwd naar deze serie, want ik heb er goede dingen over gehoord!

3. Pak een boek dat zich afspeelt in het land/de stad/het dorp/de provincie waar je woont.


Dit non-fictie boek van Hans Menzo gaat over groentekwekers in Dedemsvaart, het dorp waar ik ben geboren en opgegroeid. Ik woon er nu niet meer, maar ik vond dit specialer dan gewoon een boek te kiezen dat zich in Nederland afspeelt.

4. Pak een boek met een locatie waar je graag naar zou willen afreizen.


Zoe Suggs Girl online speelt zich gedeeltelijk af in Brighton, de woonplaats van hoofdpersoon Penny. Afgelopen februari ben ik in Brighton geweest en in september ga ik er weer heen. Wat is dat een mooie stad!

5. Pak een boek met je favoriete kleur.


Mijn favoriete kleur wisselt nog wel eens, maar op dit moment is het paars. Deze paarse cover van Harry Potter and the deathly hallows van J.K. Rowling is echt supermooi!

6. Aan welk boek heb je mooie herinneringen?


We are all completely beside ourselves van Karen Joy Fowler lijkt geen logische keuze, want dit boek heb ik nog helemaal niet gelezen. Maar dit boek kocht ik op het vliegveld in Londen toen ik wachtte op mijn vlucht terug na een geweldig weekend in Brighton. Daar doet dit boek mij dus aan denken :)

7. Met welk boek had je moeite om hem uit te lezen?


Eerlijk is eerlijk, er staan boeken in mijn boekenkasten die taaier waren. Toch is De duivel draagt Prada van Lauren Weisberger het enige boek dat ik heb waar ik wel in ben begonnen, maar nooit heb uitgelezen.

8. Welk boek op je TBR-list zal je de meeste voldoening geven als je hem hebt uitgelezen?

 
Dat moet zeker Donna Tartts Het puttertje zijn! Dit is het dikste boek dat nog in mijn TBR jar zit, dus om eerlijk te zijn zie ik er haast een beetje tegenop om het te lezen. Het verhaal schijnt heel mooi te zijn, dus daar moet ik me maar overheen zetten ;)

Wat vond jij van bovenstaande boeken?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten