woensdag 15 juli 2015

Mooie covers #2

Deel 2 van mijn Mooie covers serie is hier! Soms word je gewoon verliefd op een boek vanwege de cover, daar kun je niets aan doen. En hoewel het helemaal niets zegt over de inhoud maken we ons er allemaal wel eens schuldig aan dat we zo'n boek kopen. Ik moet zeggen dat ik dat trouwens niet doe als de flaptekst me niet aanspreekt. Mooie covers hebben ervoor gezorgd dat ik al heel wat boeken heb gelezen die ik anders misschien niet zo gauw zou hebben opgepakt!

Mooie covers #1 zie je hier. Nu gauw door met deel 2 :)

Allegiant van Veronica Roth heeft voor een ontzettend mooie cover. De kleuren zijn passend, de titel heeft een mooie oranje metallic glans en de witte veren maken het af.
 
 
Het mooiste van de cover van Ruby rood van Linzi Glass vind ik de sierlijke lijnen die zowel de titel als het silhouet van een meisje/vrouw vormen.
 
 
 
Lewis Carrolls Alice's aventures in Wonderland vind ik echt prachtig. Het valt me op dat tot nu toe alle boeken in deze Mooie covers editie metallic delen hebben, misschien dat ik ze daarom zo mooi vind?
 
 
Anna and the French kiss van Stephanie Perkins heeft een cover waarvan ik niet goed weet waarom ik hem mooi vind. Ik denk dat het de kleurencombinatie is. En het hartje vind ik ook erg leuk. Het zijn soms de kleine dingen die het 'm doen ;)
 
 
 
En hier dan het boek waarvoor ik The shock of the fall in eerste instantie heb laten staan: We are all completely beside ourselves van Karen Joy Fowler. De gele kleur (al houd ik helemaal niet zo van geel) met de daartegen afstekende zwarte boom doen wat met me.
 
Welke cover is jouw favoriet?
 
x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten