dinsdag 14 april 2015

Liefde voor schrijven

Zoals ik al vaker heb gezegd, ben ik naast een enorme leesfan ook ontzettend dol op schrijven. Daarom kan ik erg blij worden van mooie kantoorartikelen en het is dan ook levensgevaarlijk voor mij om de Hema in te lopen. Want wat hebben ze daar toch altijd leuke notitieboekjes, sticky notes en andere benodigheden bij het schrijven. En ja, ik vind dan ook echt ineens dat ik al die dingen nodig heb.


Zo heb ik pas geleden dit boekje met deze pen gekocht. Vind je ze ook zo leuk? Ik geef heel eerlijk toe dat ik al een heleboel notitieboekjes heb (en zeker net zoveel pennen), maar ik kon dit setje niet laten liggen.

Het probleem met mooie notitieboekjes is bij mij het volgende: ik ben zo ontzettend perfectionistisch dat ik bang ben om een 'foutje' te maken als ik erin schrijf. Ook ben ik bang dat ik het boekje misschien toch ergens anders voor wil gebruiken, dus wil ik er niet te gauw in beginnen te schrijven. Ja ik weet het, ik word ook vaak een beetje moe van mezelf...

In dit fluorescerend roze boekje heb ik toch 'al' drie pagina's volgeschreven, dus ik mag trots zijn op mezelf ;) Nou hielp de tekst op de voorkant natuurlijk ook mee, want die zegt eigenlijk al waar het voor bedoeld is: 'write down an idea, a quote'. Dus dat heb ik maar gedaan!

Andere doeleinden waarvoor ik verschillende notitieboekjes heb zijn:
- verhalen schrijven (in dit mooie boekje durf ik nauwelijks te schrijven, wat echt zonde is, haha!)
- blogideeën en het bijhouden van mijn monthly favourites
- welke boeken ik heb gelezen
- tien positieve gedachten per dag

En dan heb ik nog een ander boekje dat ik afgelopen weekend heb gekocht, waarvan ik nog niet weet wat ik ermee wil (maar oh, wat is 'ie mooi!). Heb jij misschien ideeën?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten