maandag 13 januari 2014

Pechdag

Vandaag was een regelrechte pechdag. Zo een die niet vaak voorkomt en waarvan je hoopt dat de volgende ver, heel ver weg is.

Het begon met de nacht. Voor mijn gevoel heb ik de hele nacht alleen maar met mijn ogen dicht in bed gelegen, maar niet geslapen. Natuurlijk zal ik wel wat hebben geslapen, maar veel kan het niet zijn geweest. Toen mijn wekker ging voelde ik me dan ook verre van uitgerust. Maar goed, met een volle werkweek in het vooruitzicht had ik geen andere keuze dan op te staan en me klaar te maken.

Op mijn werk ging het allemaal best prima, op een ontzettend zere maag na. Omdat ik daar twee keer voor bij de huisarts ben geweest, belde ik naar de assistente en zou er een medicijn klaarstaan bij de apotheek. Dat ga ik morgen ophalen. Om 17.00 uur ben ik normaal gesproken vrij, maar vandaag werkten we door tot 17.14 uur. Dat had ik zelf niet eens door, zo snel vloog de dag voorbij (dat dan weer wel, pluspunt!). Met als gevolg dat ik de trein van 17.17 uur niet haalde. Daarom heb ik maar wat gegeten bij de snackbar naast het station, want vanavond had ik nog een afspraak bij de fysiotherapeut. Vanwege het missen van mijn trein zou ik me moeten haasten. De patat was overigens erg lekker!

Helaas was het hiermee nog niet voorbij. Zodra ik zo'n beetje de trein uit was gerend en me naar mijn fiets haastte dacht ik dat ik het makkelijk zou redden allemaal. Maar toen ik bij mijn fiets kwam, zag ik dat de pech tot nu toe niets voorstelde bij wat er nu was gebeurd. Ik had mijn fiets al van slot gedaan toen ik zag dat degene die zijn fiets naast mij de mijne had gezet, mijn fiets had gegijzeld. Ja, echt waar. Hij had zijn fiets vastgemaakt aan de mijne! Dat geloof je toch niet?! Ik had bijna het gevoel in een komedie te zitten, maar helaas was dat niet het geval.


Dus ging ik lopend naar huis. Mijn broer was zo lief om mij op te halen en naar de fysiotherapeut te brengen, dus de pech was niet zo groot dat ik mijn afspraak moest afzeggen. Daar ben ik hem erg dankbaar voor.

En nu maar hopen dat degene die mijn fiets wel een goede partner vond voor de zijne morgen zijn fiets heeft opgehaald! Laten we het positief bekijken: morgenochtend begin ik goed met een wandeling van een kilometer :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten