donderdag 2 januari 2014

De vijfde zondag in twee weken

Een koukleum, zo kun je mij wel noemen. Al ligt de temperatuur ver boven wat normaal is voor deze tijd van het jaar, ik heb het voor mijn gevoel al een week of twee niet warm meer gehad. En dus zit ik deze post te typen voor mijn kachel onder het genot van een kop Deton Kleiner Kur Tee van YogiTea en blauwe druiven met op de achtergrond Labrinth en Emeli Sandé met 'Beneat your beautiful'. Helaas werkt de kachel niet helemaal zoals ik het graag zou willen, want hoewel mijn schenen voelen alsof ze elk moment vlam kunnen vatten, zijn mijn vingers nog steeds ijskoud. En nee, dat komt het typen niet ten goede. Ik heb twee truien over elkaar aan, waarvan de bovenste een heerlijke oversized trui van de H&M is die maar vijf euro heeft gekost! Het is geen trui die ik naar mijn werk aan zou doen, maar voor thuis is hij prima. En terwijl ik normaal gesproken zeker een S of een M nodig heb, is zelfs deze XS voor mij nog groot genoeg om oversized te dragen. Fijn!

Deze tweede dag van het jaar had ik vrij genomen van mijn werk (waardoor het - net als de andere vrije dagen de afgelopen tijd - voelt als een zondag), zodat ik nog even lekker kon bijkomen van oud en nieuw. Dat blijkt niet heel nodig te zijn gelukkig, wat ervoor heeft gezorgd dat ik vanochtend zonder moeite om kwart voor acht in de auto zat naar de huisarts. Heerlijk, want daardoor had ik echt wat aan deze dag, in plaats van dat ik tot de middag in mijn bed lag. En dus heb ik wat praktische zaken afgehandeld (adreswijziging doorgeven), gestofzuigd (gelukkig weinig werk, want zaterdag heb ik nog een grote schoonmaak gehouden), een verjaardagscadeau voor mijn zus gekocht en meer van dat soort dingen. Wat ik óók heb gedaan (ja ja) is mijn financiën bekijken. Want aangezien een van mijn goede voornemens sparen is, moet ik natuurlijk wel weten welk bedrag haalbaar is per maand. Hiervoor heb ik een duidelijk overzicht gemaakt. Ik heb hem een vrolijk kleurtje gegeven, zodat het iets minder saai wordt. Want geld overhouden is misschien wel fijn, maar het bijhouden van mijn financiën is nou niet per se mijn favoriete bezigheid...

Helaas is het me nog niet gelukt om mijn monsterafwas van oud en nieuw weg te werken, dus dat klusje staat nog op het programma voor vanavond (jeeeeej!). Dus het wordt hoog tijd dat ik ga koken, want vanavond heb ik ook nog een nieuwjaarsborrel met mijn broer. Kijk, dat is dan wel weer leuk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten