zondag 29 december 2013

Schaamte en voornemens

Schaam schaam schaam... In mijn vorige blogpost beloofde ik beterschap wat betreft 't Theehoekje, maar *nogmaals schaam* hier heb ik me niet aan gehouden. En waarom niet? Zoals ik al eerder vertelde heb ik soms ont-zet-tend veel zin om iets te schrijven, maar kan ik me er op de een of andere manier niet toe zetten. En waarom niet? Hoe is het mogelijk dat je ergens zin in hebt, maar tegelijk tegenzin hebt om het te doen? Tja, ik snap mezelf soms ook niet.

De boeken uit mijn vorige post heb ik bijna allemaal gelezen en daarnaast heb ik nog andere boeken gelezen. Ik heb op dit moment zelfs nog negen (!!!) boeken ongelezen in de kast staan en ook een boek dat mijn vader heeft gekocht (Robert Galbraith - Koekoeksjong) staat nog hoog op mijn verlanglijst om te lezen. Maar in plaats van weer een review van de gelezen boeken te geven, zal ik het kort houden: niet alle boeken waren wat ik ervan had verwacht, maar er zaten geen tegenvallers tussen! En de boeken van Jenna Blum (Het familieportret) en Jenny Downham (Voor ik doodga) waren inderdaad mijn favorieten, zoals ik van tevoren al dacht. Mochten jullie toch een review van (een van) de boeken willen, reageer dan op deze post. Ook als jullie tips hebben hoor ik het graag!

Gezien de tijd van het jaar denk ik na over wat ik dit jaar heb gedaan en heb bereikt en wat ik graag anders/beter zou willen doen in 2014. Het mag geen verrassing zijn dat 't Theehoekje een van mijn goede voornemens is. Toen ik begon met 't Theehoekje deed ik dit om lekker met schrijven bezig te zijn en om dingen die mij bezighouden te delen met jullie. Ondanks dat ik al ruim 1,5 jaar bezig ben, is dit pas mijn vijfde (!!!) post. En daar moet verandering in komen. Ik begon met 't Theehoekje vanwege positiviteit: ik wilde schrijven over positieve dingen, maar daar is dus nog niet veel van gekomen. Daarom beloof ik nogmaals beterschap, maar deze keer ga ik er ook echt mee bezig. Dan wordt het tenminste echt gezellig in dit hoekje!

En waarom pas op 1 januari beginnen met mijn goede voornemens als het ook vandaag kan? Precies! Vanaf vandaag ga ik me houden aan deze spreuk:

 
Ik hoor graag wat jouw voornemen is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten