zondag 29 december 2013

Mijn jaar

2013 is voor mij met recht een topjaar te noemen. Ondanks het ongeluksgetal was er weinig op 2013 aan te merken. Nou ja, laat ik het zo zeggen: de negatieve dingen (waaronder een aantal regelrechte faildates...) wogen totaal niet op tegen de positieve momenten.

Allereerst haalde ik twee certificaten voor zakelijk Engels wat ik echt super vond! Engels is mijn favoriete taal, dus dat ik hier meer mee kon doen was echt geweldig. Daarna haalde ik mijn diploma als directiesecretaresse, waar ik ontzettend trots op ben. Het heeft me een aantal jaren gekost om uit te vinden wat ik echt wil, wat ik leuk vind en waar ik goed in ben. In die jaren ben ik flink gegroeid (niet in de lengte, was dat maar zo) en dat werd bevestigd met dit diploma. En als kers op de taart werd ik aangenomen voor een droombaan van veertig uur! Ik had gereageerd op meerdere vacatures, maar dit was echt een vacature waar ik enorrrrm enthousiast over was. Dat ik werd uitgenodigd voor een eerste gesprek was dan ook echt super. Ik dacht nog: 'Dit is goed om wat ervaring op te doen met sollicitatiegesprekken, maar verwacht er niet te veel van. Het is er de tijd niet voor om zo snel een baan te vinden'. Toch werd ik ook op een tweede gesprek gevraagd en werd mij vervolgens de baan aangeboden. Nu ben ik bijna vier maanden aan het werk als secretaresse en nog steeds kan ik het niet helemaal geloven. Wat heb ik geluk gehad!

De tijd is dit jaar gevlogen. Voor mijn gevoel heb ik drie maanden geleden nog geproost op een gelukkig 2013 en nu staat 2014 al voor de deur. Waar is de tijd gebleven?! Ik hoor veel mensen erover dat het jaar zo snel is gegaan en helaas was dit voor lang niet iedereen van hen een topjaar. Daar kan het dus niet aan liggen.



Hoe het ook zij, mij hoor je niet klagen. Ik ga proberen 2013 te overtreffen in het nieuwe jaar, hoewel dit lastig zal worden. Daar wees ook mijn vader mij heel fijn nog even op. Maar goed, als je er niet in gelooft, dan gebeurt het sowieso niet. Daarom ga ik ervoor! Jij toch ook?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten