vrijdag 18 maart 2016

Vrees me - Tahereh Mafi (Touching Juliette #1)

Titel: Vrees me
Auteur: Tahereh Mafi
Originele titel: Shatter me
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Blossom Books
Aantal pagina's: 348


Niemand weet waarom de aanraking van Juliette dodelijk is, maar Het Herstel heeft grootse plannen met haar. Ze willen haar gebruiken als wapen in hun strijd voor een alleenheerschappij. Maar Juliette heeft haar eigen plannen. Ze vindt voor het eerst in haar leven de kracht om terug te vechten, en om aan een toekomst te denken met de jongen van wie ze dacht dat ze hem voor altijd kwijt was.

Whitney van Whitty Novels is zo'n groot fan van de Touching Juliette trilogie dat ze mij er compleet van overtuigde de boeken ook te kopen. Nu ben ik eindelijk begonnen met het lezen en jeetje, ze heeft gelijk! Dit eerste deel is al zo goed dat ik niet kan wachten wat de rest me zal brengen.

Vrees me doet me denken aan zowel de De hongerspelen trilogie als de Grisha trilogie, alleen heb ik bij Vrees me vanaf het begin al een goed gevoel. Waar het begint met heel veel onduidelijkheden krijg je geleidelijk aan steeds meer antwoorden, zonder dat ik het idee heb dat ik nu alles al weet (ik weet zelfs 100% zeker dat ik nog lang niet alles weet, daarover zo meer). Hoewel ik dus meer duidelijkheid heb, ben ik nog steeds supernieuwsgierig naar de rest van het verhaal.

Doordat ik al een beetje (zeg maar heel erg) gespoild ben, zijn er dingen die ik nu al probeer uit te zoeken waar ik anders totaal geen aandacht voor zou hebben en dat is wel een beetje jammer. Desalniettemin ben ik heel benieuwd hoe Mafi datgene wat ik al weet gaat vormgeven, dus uiteindelijk blijft ook dat wel spannend.

De personages zijn goed uitgewerkt en Juliette en Adam vind ik echt heel leuk. Ik weet nog niet zo goed wat ik van Warner moet vinden, al kan ik alleen gebaseerd op dit boek geen goed woord voor hem over hebben. Ik kan niet wachten om te zien hoe dat verder gaat.

De schrijfstijl van Mafi was aan het begin eventjes wennen, maar ik vind het echt heel mooi. Alleen al daardoor vloog ik door het boek heen. Ik ben er inmiddels helemaal verliefd op, dus de rest van de trilogie zal ik zeker snel oppakken!

Rating: 4,75/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten