zaterdag 12 maart 2016

Liefdeswoordenboek - David Levithan

Titel: Liefdeswoordenboek
Auteur: David Levithan
Originele titel: The lover's dictionary
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Uitgeverij Contact
Aantal pagina's: 219

Het verhaal is eenvoudig genoeg: twee geliefden die het grootste geluk en het diepste verdriet meemaken - maar het is een verhaal dat voor iedereen altijd weer iets anders betekent. In Liefdeswoordenboek weet een man niet wat hem overkomt van geluk wanneer een internetdate resulteert in de liefde van zijn leven.

Dit is een leuk boekje met een unieke vertelvorm. Via losse woorden die te maken hebben met de liefde vertelt Levithan over de relatie van een man en een vrouw. Je leest het vanuit het perspectief van de man en dat zorgt er wat mij betreft voor dat ik alleen met hem meeleef. De vrouw komt niet zo goed uit de verf - ik vind haar echt niet leuk - dus ben ik blij dat de man in dit geval de verteller is.

Levithan heeft mij al eerder overtuigd van zijn schrijfkunsten (in Will Grayson, Will Grayson en Hold me closer) en Liefdeswoordenboek is hierop geen uitzondering. Zijn zinnen zijn ware poëzie en terwijl ik door het boekje heen vloog, bleef ik tegelijkertijd ook stilstaan bij dingen die meer aandacht verdienden.

De wijze waarop dit liefdesverhaal is vormgegeven is echt uniek en de schrijfstijl is prachtig, maar overall zal het geen verhaal zijn dat me lang zal bijblijven denk ik. Toch is dit zeker geschikt als leuk 'tussendoor' boek.

Rating: 3/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten