maandag 21 maart 2016

Endgame: De luchtsleutel - James Frey en Nils Johnson-Shelton (Endgame #2)

Titel: Endgame: De luchtsleutel
Auteur: Becky Albertalli
Originele titel: Sky key: An Endgame novel
Jaar van eerste uitgave: 2015
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Van Goor
Aantal pagina's: 438

De eerste sleutel is gevonden. Endgame is begonnen. Het leven zoals wij dat kennen zal nooit meer hetzelfde zijn. Er zijn bondgenootschappen gesloten. Er zijn romances opgebloeid. De groep met Spelers wordt steeds kleiner.

Er zijn nog twee sleutels over. De Spelers moeten ze vinden, voordat de tijd om is. En alleen de Speler die als laatste overblijft, zal de wereld redden.

Nadat ik het eerste Endgame boek las, wist ik zeker dat ik de rest van de trilogie (serie?) niet wilde lezen. Dat boek gaf ik namelijk slechts 2 sterren (lees hier waarom), dus ik vond het de moeite niet waard om verder te lezen. Totdat ik het tweede deel bij de bibliotheek zag; aangezien ik er toch geen geld aan uitgaf, kon ik het altijd proberen.

Helaas is het met dit tweede boek precies hetzelfde als met Endgame: De opdracht: het had heel spannend kunnen zijn, maar voor mij bereikt het dat niet. Door alle overbodige details (die duidelijk bedoeld zijn om als lezer de oplossing te vinden) wordt de tekst erg vlak en gaat het zijn doel voorbij. Het is geen boek dat lekker leest en ik verveelde me zelfs regelmatig.

Doordat er zo veel personages zijn die worden gevolgd, bouw ik eigenlijk met geen van hen een band op. Aan een aantal van de personages - bijvoorbeeld Baitsakhan en An Liu - heb ik een hekel, maar bij de anderen heb ik nog steeds geen voorkeur voor wie zou moeten winnen.

Gelukkig waren mijn verwachtingen laag en kon het boek niet nog meer tegenvallen. Ik denk dat ik het volgende deel wel zal lezen als het uitkomt, omdat ik alsnog benieuwd ben naar de uitkomst. Het idee op zich blijf ik namelijk goed vinden, alleen de uitwerking is niet naar mijn smaak.

Rating: 2/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten