woensdag 16 maart 2016

15 bookish facts

Op BookTube zie ik steeds de (soort van) tag 25 bookish facts voorbij komen en het leek me leuk om ook over mijzelf wat boekenfeitjes met jullie te delen (al zullen het er 'slechts' 15 zijn :P). Dus let's go!


1. Hoewel ik al van kleins af aan helemaal gek ben op lezen, lees ik pas sinds een jaar heel veel.
2. De reden dat ik nu meer lees dan ooit tevoren is dat ik BookTube heb ontdekt en echt ben aangestoken door het enthousiasme van de BookTubers.
3. Ik lees redelijk wat boeken per maand, maar dat betekent niet dat ik snel lees. Ik besteed gewoon erg veel tijd aan lezen.
4. De eerste keer dat ik een Harry Potter boek las, vond ik er geen klap aan. Mijn moeder had namelijk Harry Potter en de gevangene van Azkaban voor me gekocht, zonder dat we wisten dat het om een serie ging. Toen ik opnieuw een poging waagde en bij het begin begon, was ik meteen verkocht!
5. Speaking of de Harry Potter boeken: tot vorig jaar had ik naast deze serie van J.K. Rowling nog nooit een fantasy-achtig boek gelezen! De Divergent trilogie heeft ervoor gezorgd dat ik weer compleet verliefd ben geworden op dit genre.


6. Toen ik de leeftijd had om YA te lezen, waren er geen boeken die voor mijn doelgroep bedoeld waren. Ik zat precies tussen kinderboeken en volwassen romans in (al las ik de laatste categorie bij gebrek aan 'beter'). Daarom heb ik nu heel wat in te halen!
7. Boeken kopen is echt mijn grootste guilty pleasure en het is dan soms ook best lastig om me aan mijn goede voornemen te houden om niet meer dan twee boeken per maand te kopen :')
8. Ik ben zo gek op mijn TBR jar dat ik soms halverwege de maand al loop te grabbelen voor de volgende maand.
9. Zodra ik wist dat ik een huis toegewezen had gekregen, plaatste ik twee boekenkasten in mijn winkelmandje bij Ikea en een tijdje waren dat ook de enige twee items in het mandje. Ze zijn dan ook mijn grootste trots in huis.
10. Als ik aan het lezen ben kan ik absoluut geen gepraat om me heen hebben. Ik ben ontzettend snel afgeleid en ik kan me echt groen en geel ergeren als iemand iets zegt (tegen mij of een ander, dat maakt geen verschil) terwijl ik met mijn neus in een boek zit.


11. Gek genoeg kan ik wel muziek op hebben als ik lees. Dat is vaak ook de enige manier waarop ik in de trein kan lezen, omdat ik op die manier alle gesprekken buiten kan sluiten.
12. Hoe leuk ik lezen ook vind, soms kan het echt als 'moeten' voelen omdat ik mezelf de druk op leg dat ik een boek in zus en zoveel dagen uit moet hebben. Zonde! Ik probeer het dan ook af te leren :)
13. Waar ik ook heen ga, ik heb altijd een boek bij me. Zelfs de paar minuutjes die ik op het station sta te wachten benut ik om weer een paar bladzijden te lezen.
14. Boeken herlezen had ik tot eind vorig jaar niet meer gedaan sinds mijn kinderjaren. Nu ben ik van plan om juist nog veel vaker opnieuw in de wereld van al eerder gelezen verhalen te duiken!
15. Sinds ik lid ben geworden van de bibliotheek heb ik sommige boeken alleen maar geleend omdat ik ervan had gehoord op BookTube. Toch is dat best leuk, omdat ik op die manier eens boeken lees die ik nooit zou hebben gekocht, maar die me wel positief hebben verrast.

Welk boekenfeitje herken jij?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten