woensdag 21 oktober 2015

Mooie covers #3

Het is alweer even geleden dat ik een Mooie covers post plaatste, dus het is hoog tijd voor deel 3! We kennen allemaal de uitspraak Don't judge a book by its cover, maar een cover doet toch wel heel veel. Het zorgt er bij mij regelmatig voor dat ik een boek wel of niet oppak in de boekenwinkel. Daarom deel ik weer een paar van mijn favorieten met jullie :)


Nou, meteen al een perfect voorbeeld van hoe misleidend een cover kan zijn! Ik vind Het bestand van Arnon Grunberg er echt supermooi uitzien, maar de inhoud vond ik niet om over naar huis te schrijven. Jammer!
 
 
Het puttertje van Donna Tartt heeft een heel rustige, maar ontzettend mooie cover. Het lijkt 3D-effect is heel goed gelukt; het lijkt alsof er echt een stuk papier is losgescheurd.
 
  
Wauw, wat is deze Penguin English Library editie van Jane Austens Pride and prejudice mooi! Ik houd helemaal niet van oranje, maar deze cover is toch gewoon geweldig?
 
Dit is een cover waarvan het uitzonderlijk is dat ik hem mooi vind, want mensen op de voorkant van een boek vind ik niet altijd even aantrekkelijk. Bij Amy & Roger's epic detour vind ik de kleuren heel mooi en ook het lettertype zorgt ervoor dat ik naar de cover kan blijven kijken.
 
  
Oké, ik denk niet dat ik hoef uit te leggen waarom ik deze cover heb gekozen, toch? Hij is gewoon perfect!
 
Welke cover is jouw favoriet?
 
x



Geen opmerkingen:

Een reactie posten