dinsdag 6 oktober 2015

Gestrand - Tracey Garvis Graves

Titel: Gestrand
Auteur: Tracey Garvis Graves
Originele titel: On the island
Jaar van eerste uitgave: 2011
Gelezen versie: Nederlands
Gelezen uitgave van: Uitgeverij Luitingh-Sijthoff
Aantal pagina's: 336

Anna Emerson vertrekt met T.J. Callahan naar de Malediven, naar het zomerhuis van zijn familie, waar ze de zestienjarige jongen bijles zal gaan geven. Maar hun watervliegtuigje crasht en ze spoelen aan op een onbewoond eiland.

Anna en T.J. zijn op elkaar aangewezen om te overleven in dit tropische paradijs dat talloze gevaren herbergt. De dagen worden weken en de weken worden maanden, en de twee worden niet gevonden. Naarmate de tijd verstrijkt, voelen Anna en T.J. zich steeds meer tot elkaar aangetrokken.

Omdat ik een nachtje moest overbruggen op Schiphol, las ik dit boek (over een vliegtuigcrash terwijl ik zelf ging vliegen, haha) in een nacht uit en zat ik meteen in het verhaal. Ieder hoofdstuk wisselt het perspectief, waardoor je de gebeurtenissen zowel vanuit Anna als vanuit T.J. beleeft. Daardoor leer je ze allebei goed kennen en leef je met allebei mee.

Ik vind Gestrand een verrassend boek met voldoende spanning en romantiek. Het hoge seksgehalte stond me soms wel tegen, maar naarmate ik verder in het boek kwam had ik daar minder last van.

Ik vind het leuk dat ik via het Libelle Bookazine in aanraking ben gekomen met dit boek, want ik denk niet dat ik het zelf snel zou hebben gekocht. Als je op zoek bent naar een romantisch boek met spanning dat lekker snel leest, dan is Gestrand zeker een aanrader!

Rating: 4,75/5

Geen opmerkingen:

Een reactie posten