vrijdag 20 maart 2015

The book colour tag - rood

In mijn vorige book colour tag liet ik mijn groene boeken aan jullie zien. Vandaag is het de beurt aan mijn rode collectie!

 
 Waar ik bij mijn groene boeken onterecht dacht dat ik er weinig zou hebben, had ik het idee dat ik veel meer rode boeken zou hebben dan er daadwerkelijk in mijn boekenkast staan. Maar uiteindelijk kom ik toch nog op een score van 13, helemaal niet slecht!


Het eerste boek is Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse. Ik moet altijd enorm lachen om Paulien en dit is echt een geweldig boek. Over Harry Potter en de orde van de feniks van J.K. Rowling kan ik niet anders zeggen dan dat het fenomenaal is. En zelfs dat is nog zachtjes uitgedrukt! Heleen van Royens boek De mannentester lag ooit ergens in de aanbieding en ik ben blij dat ik daar niet de volle prijs voor heb betaald. Het is mijn minst favoriete van al mijn rode boeken. Zwaar verliefd! van Chantal van Gastel is echt een heel leuk boek! Van de Zwaar-serie heb ik alleen Zwaar verguld! nog steeds niet gelezen. Olivia Goldsmith's Affaires was een boek dat me niet heel erg is bijgebleven, maar het las wel lekker weg. Geluk in het spel van Jill Mansell was ontzettend leuk en Dagboek van een manny van Holly Peterson kreeg van mij drie sterren in mijn Books read by me van februari!


Van deze tweede stapel heb ik pas een boek gelezen en dat is 10 haltes van Jenny Valentine. Dit boekje gaf ik drie sterren en dat was reden voor mij op Het dubbelleven van Cassiel Roadnight aan te schaffen toen ik het zag liggen. Ik had vóór het lezen van 10 haltes nog nooit van Jenny Valentine gehoord, maar ze heeft een positieve indruk op mij gemaakt. Haar dag van Gayle Forman zag ik vooral op Instagram veel voorbij komen, waardoor ik erg nieuwsgierig werd. John Greens Paper Towns zat in de box die ik kocht bij boekhandel Praamstra in Deventer en aangezien de film eraan komt ben ik zeker van plan dit boek snel te lezen! Ook An abundance of Katherines zat in deze box. Tot nu toe heb ik twee boeken van John Green gelezen en ik vind hem een erg goede schrijver. Last but not least heb ik Through the looking glass and what Alice found there van Lewis Carroll. Het is een speciale uitgave, omdat het dit jaar 150 jaar geleden is dat het verhaal van Alice in wonderland voor het eerst werd gepubliceerd. Dat wist ik niet; dat hoorde ik toevallig in de video van een vna mijn favoriete booktubersJen Campbell. Om eerlijk te zijn ken ik het verhaal helemaal niet (schaam je, G!), dus ik ben heel benieuwd.

Hoeveel rode boeken heb jij en welke raad je mij aan?

x

Geen opmerkingen:

Een reactie posten